Kæreste
brevkassespørgsmål af
Daniel
17 år
Hey Cyberhus. Jeg skriver til jer fordi jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Min kæreste (18) og jeg har været sammen i 5 måneder nu. Vi mødte hinanden på gymnasiet, og jeg lærte at min kæreste var vild med anime. Så vi havde en ting til fælles.
Vi har prøvet at have sex et par gange og det er fantastisk, men her for nyligt, vil hun have sex mens vi ser Hentai (sådan noget anime porno). Og det har jeg virkelig ikke lyst til, og jeg synes at man ødelægger anime, men det er svært at sige til hende, fordi vis jeg gør er jeg bange for at hun synes jeg ikke kan lide anime, og det er et stort emne i vores forhold, da vi ser anime 2 gange om ugen med hinanden.
Jeg håber i vil hjælpe mig med hvad jeg kan gøre/ sige.
Venlig hilsen Daniel

Svar:
Hej Daniel
Det er meget normalt, at der er nogle ting, man er uenige om i et parforhold. Det kan være båd små og store ting og mere eller mindre vigtige ting. Men fordi man godt kan være uenige med hinanden, er det også vigtigt, at man kan tale med hinanden om det, man er uenige om, så man kan finde en løsning, som begge parter har det godt med.
Det kan være, at du skal prøve at snakke med hende om, hvordan det kan være, at hun gerne vil se Hentai, mens I har sex. Det kan være, at det at være oprigtigt nysgerrig på hendes lyster, kan gøre det nemmere for hende at fortælle om og dermed nemmere for dig at snakke med hende om. Det kan være, at der er en bestemt grund til, at hun har lyst til netop det, og så kan I prøve at tage den derfra og se på, om I kan finde en løsning, som både du og hun er tilfredse med. Det kan være, at der er noget bestemt ved Hentai, som tænder hende, og som I måske på anden vis kan inkorporere i jeres sexliv? Måske kan din kæreste selv finde på et alternativ?
Det kan også være, at du skal prøve at forklare hende om, hvordan du har det med at se Hentai, mens I har sex. Hvis det er noget, som distraherer dig eller gør dig utilpas, mens I har sex, tænker jeg, at det kan være rart for din kæreste at vide. Sex kan være rigtigt fantastisk at have, som du selv skriver, men det bliver ofte allerbedst, hvis begge parter føler sig godt tilpas med det. Og hvis din kæreste ikke ved, at du ikke har lyst til at se Hentai, så kan det også være svært at gøre noget ved. Måske vil din kæreste være okay med ikke at se Hentai sammen med dig, hvis du spørger hende om det?
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at I finder frem til en god løsning sammen.
De bedste hilsner,
Marie