Kæreste

brevkassespørgsmål

Kæreste

brevkassespørgsmål af
Y
13 år
Oprettet 6 år 5 måneder siden

Hej Cyberhus Jeg er en pige på 13, og jeg har en kæreste. Jeg må ikke have en kæreste for min mor, men jeg elsker ham virkelig. Der er mange gange, hvor jeg vildt gerne vil have ham med hjem og introducerer ham for min mor. Han må gerne have en kæreste og sådan noget, så det er lidt nederen at ik må. Grunden til at jeg vil introducerer ham til min mor er, at det måske kan blive mere seriøst efter det. Jeg ved ik, hvad jeg skal gøre. Jeg håber virkelig at i kan komme med et god svar:)

Svar:

Kære dig

Mange tak for dit brev.
Hvor er det dejligt, du har fået dig en kæreste. Det lyder til, at du er meget forelsket i ham. Hvor er det bare dejligt for dig, og for jer!

Jeg forstår godt, du synes, det er nedern, at du ikke må have en kæreste.
Når man er rigtig forelsket i nogen, lige som du er, og man bare gerne vil være sammen, og man så af en eller anden grund ikke kan komme til det, så bliver man frustreret og ked af det.
Men hvor er det også ærgerligt, at du bliver nødt til at holde det skjult for din mor. Så jeg forstår godt, at du gerne vil have at din mor møder din kæreste, så hun kan se, hvor sød han er, og hvorfor du er så forelsket i ham.

Der kan være rigtig mange grunde til, at din mor ikke synes, det er en særlig god idé, at du har en kæreste. Det kan være hun har lidt svært ved at vende sig til, at du er blevet ældre, og er begyndt at interessere dig mere for drenge. Sådan kan nogle forældre godt få det, fordi de på en eller anden måde kan føle, at de ikke kan passe ligeså godt på deres "lille" datter mere. Det tror jeg kan være rigtig skræmmende for mange forældre, når alt det her med kærester, kærlighed og sex starter, fordi det er så nyt.

Jeg synes, det lyder som en rigtig god idé, at du gerne vil introducere din kæreste for din mor.
Der er mange måder, du kan gøre det på, og jeg kan ikke bestemme, hvilken der passer bedst til dig.

Jeg synes bare, du skal kaste dig ud i det, og fortælle hende det, som det er. Fortæl hende, at du har mødt en rigtig sød fyr, som du er blevet forelsket i, og at du godt kunne tænke dig at invitere ham med hjem på besøg.
Fortæl hende, at du godt ved, at hun ikke synes om, at du har kærester, men at du synes, denne her fyr er rigtig sød og du vil rigtig gerne at hun mødte ham.
Det ligger an til en god snak om, hvordan man er kærester, når man er 13 år. Det kan være din mor kan gå med til, at I kan ses hjemme ved dig, men at døren til værelset skal være åben, eller at I sidder sammen i stuen eller køkkenet. Jeg ved godt, at det ikke lyder som det fedeste i verden, men det kan være en god start ind til din mor bliver mere vant til tanken om, at hendes lille datter har fået sig en kæreste.

Jeg håber, mit svar var godt godt,
og at du kunne bruge det til lidt.

Held og lykke med kærligheden!

KH,
Anna

AnnaIMs billede
Anna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål