Jeg ville gerne have en kæreste
brevkassespørgsmål af
Jonathan
15 år
Hej. Jeg har haft en kæreste for næsten 2 år. Men vi slå op nogle måneder efter. Så Jeg har ikke en kæreste mere OG ville gerne have en. Men Jeg ved ikke rigtig om hvad Jeg skal gøre for at få en. Det er også lidt svært at finde en fordi der bor ikke så mange af dem som der er på min alder.
Hvis der er nogle gode råd så må du gerne skrive dem ned
Mvh Jonathan på 15 år

Svar:
Hej med dig Jonathan!
Det er rigtig dejligt at have en kæreste, som man er glad for og har lyst til at tilbringe tid sammen med, og mange som har prøvet at have en kæreste kan ligesom dig opleve, at de virkelig savner det, når de så ikke har en kæreste. Så jeg kan godt forstå, at du gerne vil have en kæreste igen, men også at det måske ikke er så nemt, hvis der ikke lige bor nogen på din alder i nærheden. Du spørger derfor også efter nogle råd til, hvordan du kan finde en kæreste og måske også lidt "hvor" du kan finde en kæreste henne.
Jeg tænker, at en mulighed kan være i skolen, hvor der måske er nogen i din klasse eller parallelklasse, som du måske synes var lidt søde, hvis du lærte dem at kende. En anden mulighed er også at møde folk til f.eks. fritidsaktiviteter eller arrangementer i den by, du bor i, eller måske nabobyen, hvis du ikke føler, at det er for langt væk. En tredje mulighed, som jeg også tænker, at du har, er at møde en gennem dine venner. Tit kender man måske lidt nogle forskellige mennesker fra forskellige steder, så måske du kan spørge nogle af dine venner, om I ikke kan holde en filmaften eller noget andet hyggeligt, hvor I så kan invitere lidt nye og forskellige folk. Det kan i hvert fald være en rigtig dejlig, afslappet og hyggelig måde at møde nye venner eller måske en kæreste på.
Jeg håber, at du kan bruge et af mine forslag. Held og lykke med det!
De bedste hilsner
Amanda