Jeg vil springe ud
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej. Jeg er en pige på 12 år. jeg har for cirka et halvt år siden fundet ud af at jeg var bisexuel og jeg er her for nogle uger siden blevet kærester med den sødeste pige men jeg ved ikke hvordan jeg skal fortælle det til min mor jeg er bange for hun ikke kan forstå mig. jeg håber at i kan hjælpe mig

Svar:
Hej med dig,
Fedt at du har fundet ud af at du er biseksuel, og at du nu føler dig klar til at fortælle din mor om det. Der er mange måder at springe ud på, og for mange er det en stor og dramatisk begivenhed, men ofte er det helt stille og roligt i en samtale med den eller dem, man gerne vil fortælle det til. Jeg forstår godt, at du bliver bekymret for din mors reaktion, og om hun kan forstå dig. Det tror jeg godt, at hun kan. Jeg tror, at når hun lige har hørt og forstået, hvad du har sagt, at hun vil sige, at det ikke ændrer noget for hende. Det er en god ide, at vælge en rolig stund, hvor der er tid til at snakke. Du kan starte med at sige "mor, der er noget jeg gerne vil snakke om", og så fortælle det på lige dén måde, du godt kunne tænke dig, at hun får det at vide på. Jeg vil anbefale dig at læse mere om at springe ud lige her
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig og pøj-pøj.
De bedste hilsner
Jeanette