Jeg vil gerne være model
brevkassespørgsmål af
Astrid
12 år
Hej
jeg er en pige på 12 pr og har altid gerne ville være model. Jeg føler selv jeg er en køn pige og har selvtilliden til det. Der er dog bare det problem at jeg kun er 142 cm høj. Jeg har læst på nettet at man skal være mindst 172 cm for at blive model. Jeg er ret sikker på at jeg MAX bliver 160 cm. Tror i stadig jeg vil kunne blive model i fremtiden
hilsen den lave pige

Svar:
Kære Astrid
Jeg synes helt sikkert du skal holde fast i din drøm. For det første er der lang tid til du er færdig udvokset, så selv om du mangler en del cm endnu, kan det sagftens nå at komme.
Hvis du bliver omkring 160 cm, skal du stadig ikke opgive drømmen. Det er rigtigt at mange modelbureauer har nogle forskellige krav til højde, vægt osv. Men de seneste år er der faktisk sket en del i modeindustrien. I dag kan man se modeller der vejer en del mere, end for få år siden, så der er noget der tyder på at hele branchen bevæger sig mod, at der skal være større forskellighed blandt modeller.
Der findes allerede modeller der har klaret sig rigtig godt, selvom de var langt fra at være 172cm høje. Så når du spørger om du stadig kan blive model, hvis du ikke bliver højere end 160 cm, vil jeg sige, at det er der stadig en chance for. Der bruges mange forskellige typer af modeller, der bruges til mange forskellige opgaver, så hold fast i din drøm...det kan sagtens være det kan lykkes.
Mange hilsner Tanja