Det løber ud af mig
brevkassespørgsmål af
Mille
16 år
Hej
jeg har et totalt pigeagtigt spørgsmål. Men er det normalt at det bare løber ud af en når man har haft samleje med en mand. Jeg har en fast bolleven og når vi har haft samleje løber hans sperm bare ned af mine lår bagefter. Og det synes jeg bare er megabelastende. Jeg har tænkt på om det er fordi han er noget ældre (han er 48 og gift...ved godt det er megaumoralsk men sådan er det altså). Jeg bruger p-piller så vi bruger med vilje aldrig kondom når vi har samleje. Og vi har en aftale om at han får sin udløsning oppe i mig hver gang vi har samleje. Spermer ældre mænd mere voldsomt end unge når de får deres sædudløsning. Eller er det fordi vi sommetider har samleje to gange når vi er sammen. Jeg har også tænkt på om det er fordi vi hver gang har samleje på nogen lidt specielle tidspunkter. Hans kone ved nemlig ikke vi er bollevenner så derfor mødes vi altid på nogen lidt specielle tidspunkter. Når jeg taler med mine veninder siger de at de for det meste har samleje med deres kæreste om aftenen inden de begge to skal sove. Så måske derfor lægger kvinder ikke normalt mærke til den slags

Svar:
Hej Mille,
Tak for dit brev. Det er helt normalt, at spermen løber ud igen efter samleje. Det skal den. Det sker for alle, og det sker hver gang. Det at dine veninder måske ikke har lagt mærke til det kan skyldes mængden af sæd, men det er mere sandsynligt, at de måske bare ikke tænker over, at det er spermen, der løber ud, og måske bare tænker, at det er sekret fra dem selv. For det gør den altså. Og det skal den.
Når man har haft samleje er det altid en god idé at gå ud at tisse bagefter. Den primære årsag er, at når man tisser bagefter fungerer det som en slags "udrensning", hvor udefrakommende bakterier bliver vasket/tørret væk. En anden fordel ved at gå ud at tisse bagefter, er at spermen kan løbe ud og ned i toilettet i stedet for ned ad dine lår. Nogle gange løber spermen dog hurtigt ud, så du ikke kan undgå, at det løber ned ad dine lår. Der kan det være en fordel at blive liggende hvor du er, og få din partner til at komme med noget køkkenrulle eller andet du kan bruge til at tørre dig selv af med, inden du går ud på toilettet. Eller have noget liggende ved siden af der, hvor I har sex.
En helt anden ting jeg føler et behov for at italesætte er den store aldersforskel mellem dig og din bolleven. Du er over den seksuelle lavalder, og er naturligvis helt fri til at gøre hvad du vil. Jeg tænker dog, at en 48-årig mand har noget mere livs- og seksuel erfaring i bagagen end du har, og derfor er i en position, hvor han kan udnytte dig og din knap så omfangsrige erfaring. Det er ikke sikkert, at han gør det, og jeg vil ikke gøre mig til dommer over, hvorvidt det I har gang i er rigtigt eller forkert. Jeg vil blot opfordre dig til at tænke på dig selv, virkelig mærke efter, hvordan du har det med det, og passe godt på dig selv.
Det er godt, at I beskytter jer mod graviditet, når I har samleje. Hvis jeg var dig ville jeg dog også insistere på at bruge kondom. For selvom det er usandsynligt, og selvom det ikke er en rar tanke, så kan det jo være, at du ikke er hans eneste bolleven. Eller det kan være, at hans kone også har en bolleven, som heller ikke bruger kondom. Og hvis du ikke er hans eneste bolleven eller hvis hans kone også har en bolleven og de heller ikke bruger kondom, så er du i risiko for at blive smittet med en kønssygdom. Så for at passe bedst muligt på dig selv vil jeg råde dig til at indføre, at I også bruger kondom.
Jeg håber du kan bruge svaret og ønsker dig alt det bedste!
Mange hilsner,
Siv