Jeg ved ikke om hun er forelsket
brevkassespørgsmål af
Oscar
11 år
Kære brevkasse
Jeg har nogle pige venner. Jeg tror at de er forelsket i mig så det føltes lidt som en kamp om hvem der for mig. Håber i kan hjælpe

Svar:
Kære Oscar.
Hvor lyder det dejligt, at du har nogle pigevenner! Men det lyder også som om, at du oplever det som lidt af en kamp, fordi dine pigevenner er forelskede i dig. At være forelsket kan både være rigtig dejligt, fordi man bliver meget glad og varm indeni og det kan føles som om, at man svæver på en lyserød sky. Omvendt kan forelskelse også være rigtig svært og hårdt, hvis forelskelsen ikke er gengældt. Så det er ikke altid nemt at være forelsket, og det er heller ikke altid nemt, hvis der er andre, som er forelsket i én.
Vi bestemmer som regel ikke selv hvem vi bliver forelskede i, og vi kan heller ikke bestemme, hvem der bliver forelskede i os. Det er en del af charmen ved forelskelse, men det er også det, der kan gøre den ret besværlig. For eksempel sker det tit, at nogle forelsker sig i deres veninder eller venner, men at forelskelsen ikke er gengældt. Og det kan være svært for begge.
Mit råd tid dig er, at snakke med dine pigevenner som du plejer og prøve at glæde dig over, at de godt kan lide dig. Og hvis det bliver for meget en kamp, både for dig, fordi de er forslekde i dig, eller for meget en kamp for dem, kan det det være, at enten du eller nogle af pigerne helt naturligt trækker sig lidt tilbage med tiden. Nogle gange kan det være en god idé at se tiden an og se, om den besværlige forelskelse går over igen. Og så bliver det forhåbentlig rart og hyggeligt at være sammen med dine pigevenner igen uden for meget kamp.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar, og ellers er du altid velkommen til at skrive herind igen eller skrive i vores 1-1 chat.
De bedste hilsner
Gro