Jeg undrer mig
brevkassespørgsmål af
Phetphailin
16 år
Hej Cyberhus :)
Sagen er, at jeg kan lide og er forelsket i en dreng fra min klassen, og han er lige startede i vores klassen for 2 måneder siden før sommerferien. Her i sommerfirien har jeg besluttet mig, at jeg skulle skrev til ham, og ja, han svarede tilbage, og han har endda et hjerte likes på en af mine beskeder. Hvad vil det betyder. Og her i går, kan jeg fornemme, at han kiggede på mig nogle gange (måske er det bare pga. varmen, som gjor at jeg tænkte sådan). Og da den sidste time sluttet, mødtes vores blik hinanden, og det var hellere ikke min mening, at jeg skulle kiggede på ham, men ja, vi stod der, og kiggede på hinanden i sådan 5 sek tror jeg. Og jeg kunne se på hans fødder, at han ville komme hen til mig (eller os, fordi jeg stod der sammen med mine tre veninder), men så fortrudte han, og derefter gik han langsomt ud ad døren. Og da jeg og mine tre veninder stod ud på gangen, kiggede han tilbage til mig, og det plejer han ikke at gjor. Det var af en dag for mig, haha. Men jeg var mega glad.
Er det et tegn for, at han måske begynde at kan lide mig?!

Svar:
Hej Phetphailin
Hvor dejligt at du er forelsket, det er sådan en dejlig følelse! Og sejt gået at du tog initiativ til at skrive til ham :) Jeg kan godt forstå at det er forvirrende at regne ud om han nu virkelig kan lide dig. Når ens egne følelser bobler sådan, vil man jo bare gerne have den anden lægger mærke til en. Og man kan blive i tvivl, om det mon er ønsketænkning? Det lyder dog godt nok som om, han også er interesseret i dig. Hvis du føler han også går og kigger på dig og sender hjerte-likes, så er det i hvert fald gode tegn!
Den eneste måde at være heeelt sikker på, er dog ved at snakke med ham om det. For eksempel ved at starte med at fortælle ham, at du kan lide ham og spørge hvordan han har det med dig. Hvis du ikke har så meget mod på det, kunne du også prøve at spørge en af hans venner eller veninder om han er lun på nogen for tiden. Der kan du dog risikere, at han ikke har fortalt dem om dig. Hvis de svarer "nej", behøver det derfor ikke at udelukke, at han kan lide dig.
En anden mulighed er at prøve at snakke eller skrive mere med ham og måske spørge ham, om han har lyst til at hænge mere ud sammen. Så kan du måske blive lidt mere sikker i din sag, mens du samler mod til at fortælle ham det.
Held og lykke med det!
Venlig hilsen
Agnete