Jeg kan ikke finde kærligheden har prøvet alt har været single i 3 år nu 😞

brevkassespørgsmål

Jeg kan ikke finde kærligheden har prøvet alt har været single i 3 år nu 😞

brevkassespørgsmål af
Rikki
21 år
Oprettet 2 år 9 måneder siden

Jeg har prøvet nærmest alt men ligemeget hvad jeg gør føler jeg at kærlighed er ikke eksisterende i mit liv og det begynder at få mig til at føle mig ligegyldig ved ærligt ikke hvad jeg skal gøre mere håber i kan give et svar eller bare det mindste hjælp

Svar:

Hej Rikki,

Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du er ved at være ret frustreret over ikke at finde kærligheden, hvis du virkelig har prøvet alt og bare ønsker dig en kæreste. Jeg tror, at mange kan genkende, at kærligheden måske ikke lige kommer forbi, når man står helt klar og venter, og det er sådan med kærlighed og forelskelse, at det desværre ikke kan planlægges. Du skriver, at du kommer til at føle dig ligegyldig, og her må jeg starte med at understrege, at ingen er ligegyldige, og at alle fortjener lykke og kærlighed. Også dig, og jeg er helt sikker på, at den findes derude, selvom det kan virke lidt svært at finde den.

Nu ved jeg ikke, hvad du allerede har prøvet (eller hvor lang tid, du har prøvet), men jeg tænker, at det måske er noget i stil med dating apps, at opsøge de personer omkring dig, som du umiddelbart finder interessante, og måske prøve at finde måder at møde nye mennesker på. Det er også alt sammen rigtig godt, og noget som godt kan tage noget tid før lykkes. De fleste tror måske, at lykken er gjort ved at gå på en dating app, hvor det vrimler med andre singler, men det kan stadig tage noget tid og tålmodighed at finde én, som man har kemi med. Måske især fordi de her apps er baseret på det fysiske udseende og kontakten er digital. Hvis du stadig har mod på det, kan du fortsætte med de strategier, som du allerede har forsøgt dig med og have lidt tålmodighed. Måske kan det hjælpe at tænke, at det heller ikke sker for alle andre som et trylleslag, selvom det ofte kan virke sådan. Samtidig kan du prøve at tænke på en situation, hvor du følte, at noget var tæt på at lykkes, eller hvor noget gik godt. Det kan være en date, en samtale, en flirt, hvad som helst. Prøv at spørg dig selv, hvad det lige præcis var der gjorde, at det gik godt, at du fik positiv respons eller at du kunne mærke en gnist. Hvis du prøver at dykke lidt ned i det som er gået godt, så er jeg sikker på, at du kan finde nøglen til flere gode og positive oplevelser, som kan styrke din tro på kærligheden.

Derudover så vil jeg klart anbefale dig at tænke lidt ud af boksen, hvis det du tidligere har prøvet ikke har båret frugt. Måske har du prøvet at møde nogle nye spændende mennesker på dit arbejde eller dit studie, men hvad med at prøve et helt nyt sted? Måske kan du komme i tanke om en hobby eller aktivitet, hvor det er let at starte en samtale med udgangspunkt i den fælles interesse. Det kan være, at du starter til tennis, et aftenskolehold med madlavning eller kunstmaling, måske får et frivilligt arbejde? Det kan lyde lidt fjollet, men det er måske netop noget helt nyt og anderledes, som du har brug for, hvis du føler, at du sidder lidt fast.

Mit sidste råd vil være, at du taler højt med dine venner om, at du leder efter en kæreste. Måske ved de ikke, at du er interesseret i at møde nye mennesker, og derfor har de måske ikke tænkt over, om de kender nogen, der kunne være interessante for dig at mødes med. På den måde får du pludselig et endnu større netværk, og ved at dine venner kender dig, så kan de også lettere sætte dig op med nogen, som de tænker kunne være et godt match. Det kan være ret grænseoverskridende at tage en på en blind date, men det behøver ikke være sådan I starter. Det kan også være mere uformelt, måske en hyggeaften, hvor dine venner inviterer den anden person med sammen med dig, og så kan I tage den derfra. Det er helt op til dig, hvilket format du bedst kan se dig selv i.

Til allersidst vil jeg gentage mig selv: Du fortjener ligeså meget kærlighed som alle andre, og du er ikke ligegyldig. Kærligheden findes for dig derude, bliv ved med at kæmpe og holde modet højt. Jeg håber, at mine idéer og tanker kan give dig noget ny inspiration, og at det vil føre til spændende eventyr for dig.

Kram fra Ulrikke

Ulrikkes billede
Ulrikke fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål