Jeg havde sex med min søster der jeg var 14 år.

brevkassespørgsmål

Jeg havde sex med min søster der jeg var 14 år.

brevkassespørgsmål af
Ole
15 år
Oprettet 4 år 5 måneder siden

Jeg var til en min vens fødselsdag, han fyldte 15 år og holdte fest, til festen ser jeg en meget sød pige og vi snakker hele aften, vi ender med at have sex ude på tolittet, det var meget dejligt.  en uge senere er vi til  familie fødselsdags fest, og jeg ser denne pige igen, jeg finder så ud af at det er min mors nye kærstes datter jeg havde sex med. vi ved ikke hvordan vi skal fortælle at vi havde sex og at vi har lyst til at være kærster.

Svar:

Kære Ole,

Jeg kan godt forstå du synes det er en svær situation. For hvordan fortæller man lige sin mor og hendes nye kæreste, at man har haft sex med sin nye papsøster, og gerne vil være kærester med hende?

For det første vil jeg gerne understrege, at I ikke har gjort noget forkert. I er ikke biologisk i familie med hinanden, og på det tidspunkt, hvor I havde sex, vidst I ikke, at jeres forældre var kærester. Så der er intet forkert i det. Men nu hvor I har fundet ud af, at I er/skal være papsøskende kan jeg godt forstå, at det kan være lidt svært og forvirrende. Men faktisk synes jeg, at I "bare" skal være ærlige, og sige til jeres forældre, hvordan I har det. Det er hverken en nem eller en rar snak. Men det er en nødvendig snak. For hvis I gerne vil være kærester, og de gerne vil fortsætte med at være kærester, så er det vigtigt, at I tager en snak om det her. For hvis du og pigen begynder at kæreste rundt i hemmelighed, kan det pludselig blive afsløret på en uheldig måde. Så er det bedre at have været åben og ærlig fra starten.

I kan fx gribe det sådan her an: find et tidspunkt, hvor I alle fire er tilstede, og hvor det kun er jer fire. Sørg for, at der ikke er noget forstyrrelser eller afbrydelser, og sig til jeres forældre, at I har noget vigtigt I gerne vil tale med dem om. Bed dem om ikke at afbryde jer, men kun lytte, og vente med deres kommentarer til I er helt færdige. Og fortæl dem så stille og roligt hvad I har oplevet, hvad I har gjort og hvad det er I gerne vil. Det er vigtigt, at I forholder jer roligt, og at jeres forældre også gør. Det skal ikke ende i et skænderi. Der skal være plads til, at I kan fortælle hvordan I har det, at de kan fortælle hvordan de har det, og at I sammen, alle fire, kan finde frem til en løsning, der kan fungere for jer alle.

Jeg håber I får en god snak!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål