Jeg har virkelig lyst til sex men er kun 11

brevkassespørgsmål

Jeg har virkelig lyst til sex men er kun 11

brevkassespørgsmål af
Liv
11 år
Oprettet 3 år 4 måneder siden

Jeg er 11 år gammel og har virkelig lyst til sex men der er ingen der vil have det med mig og lige anser jeg ikke hvad jeg skal gøre har i måske nogen idéer til hvordan man kan lave sit eget sexlegetøj?

Svar:

Hej Liv,

At have lyst til sex og at være klar til at have sex er ikke nødvendigvis det samme. Langt de fleste begynder at tænke på sex og have lyst til sex flere år inden de er klar til at have sex. Derfor er det godt at høre, at du gerne vil starte med at udforske dig selv. Det er nemlig et rigtig godt sted at starte, fordi det kan hjælpe dig til at blive klogere på, hvad du godt kan lide og ikke kan lide.

Man kan bruge alle mulige forskellige ting til at onanere med. Det er sådan set kun fantasien, der sætter grænser. Det vigtigste er bare, at det du bruger er rent (ved nogle ting kan det være nødvendigt at sætte et kondom på), og at du kun gør noget, der føles rart og dejligt. Hvis noget gør ondt eller føles ubehageligt skal du stoppe.

Inden du når til at bruge andre genstande kan det være en rigtig god idé at bruge dine hænder og dine fingre. På den måde kan du blive mere fortrolig med din krop og hvordan den føles både indeni og udenpå. Så kan du altid gå videre til legetøj og andre genstande, når du er klar til det.

God fornøjelse!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål