Jeg bliver idiot

brevkassespørgsmål

Jeg bliver idiot

brevkassespørgsmål af
Alberte
21 år
Oprettet 4 år 3 måneder siden

Hejsa brevkasse Prøver igen mit andet spørgsmål gik åbenbart ikke igennem Jeg har flere ting Det første er at jeg fik oplagt en hormonspiral for 3 måneder siden hvilket har resulteret i at jeg har fået sindsygt mange bumser på ryggen. Jeg vil høre om der findes en slags creme eller noget man kan smøre på som får de der bumser til at forsvinde eller blive mindre de klør nemlig også til tider. Mit andet spørgsmål er at jeg døjer med ondt i ryggen. Jeg kæmper lige nu med et hold i ryggen mellem skulderbladene det er dog i bedring og så er mit bækkenled altså det der si-led af underlige årsager begyndt at låse sig så jeg har pisse ondt lige over balden leddet er mega ømt og jeg har bare smerter og jeg er bare så mega træt af min situation. Lige nu går jeg hos en fysioterapeut en gang om ugen, jeg har snart ingen penge tilbage og han er nu også begyndt at behandle bækkenet. Ham satte det på plads for en uge siden men det sætter sig lynhurtigt fast igen. Ville høre om en fys er god til at behandle bækkener det skal lige siges jeg har haft bækkenlåsning før så det er ikke første gang det var så heldigvis blevet godt igen for et par år siden men nu er alt tilbage ved det gamle jeg er totalt grædefærdig og jeg tænker virkelig på om jeg nogenside får det godt igen.... og ja har virkelig bare haft lyst tilbage ligge mig i graven jeg mener det virkelig. Nå nu til spørgesmålet. Er der nogen der er bedre til at behandle bækkener end fysioterapeuter fx kiropraktorer eller andre??? Jeg vil bare så gerne af med de her smerter er villig til at prøve alt. Er en bækkenlåsning noget man skal gå med i lang tid?? Sidst jeg havde det tog det lang tid at behandle... kan virkelig ikke mere..please hjælp mig tak

Svar:

Kære Alberte

Tak for dine spørgsmål, det lyder virkelig som nogle trælse problemer, du har.

Angående bumser på ryggen:
for det meste vil det aftage/blive mindre efter nogle måneder, når din krop vænner sig til spiralen. Men indtil da findes der nogle midler i håndkøb, du kan prøve. Jeg kender ikke dem alle, men feks en creme der hedder Basiron. Spørg på apoteket, de er søde til at hjælpe. Bumser plejer dog ikke at klø, så det kan også være en god ide at få din læge til at se på det.

Angående rygproblemer:
Umiddelbart er en fysioterapeut den bedste til at behandle rygproblemer. MEN det er meget vigtigt, at der også er en læge, der har undersøgt din ryg og vurderet årsagen til dine smerter. Så jeg vil anbefale, at du får tid hos din læge til en vurdering af ryggen, og om du skal henvises til en rygkirurg. Måske er prsagen til dine smerter ikke noget, der kan behandles med fysioterapi, måske skal der operation eller andet til, som kun en læge kan hjælpe dig med.

God bedring med ryggen
Mvh Anne

Annes billede
Anne har svaret på dette spørgsmål