Forvirret over hele situationen

brevkassespørgsmål

Forvirret over hele situationen

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 4 år 2 måneder siden

Hej, Jeg er en pige på 16 år der er virkelig forvirret og ked af det her for tiden. Det der er sket er at jeg i august startede på gym og gik i grundforløbsklasse med en virkelig sød og pæn dreng som vi kalder for X. Jeg havde både lagt mærke til og fået at vide at X var begyndt at lidt lægge mærke til mig og synes at jeg var pæn og virkede virkelig sød. Vi havde skrevet lidt sammen og talt lidt i telefon og havde det i det hele taget mega godt sammen, og jeg var virkelig begyndt at lide at bruge tid med ham og det virkede også meget gengældt da det oftest var ham der kontaktede mig. Han havde første skoledag spurgt om min snap, og på introturen var han meget sammen med mig, og til en fest endte vi også at kysse. Efter grundforløbbet startede vi i hver vores klasse, men vi holdte stadig kontakten meget godt. Vi smilte til hinanden på gangen, og spurgte hinanden udenfor skoletiden om hinanden har lyst til at komme med til fest m.m. Vi havde også kysset en del gange, og jeg havde også en enkelt gang givet ham hånder. En gang da jeg så var til fest med min veninde som X havde fået os med til som var sammen hans venner hjemmefra, var der en af hans venner hjemmefra der fortalte mig at de fleste til festen havde hørt en masse om mig. Han fortalte at X villet virkelig have mig med til denne her fest og han havde før i tiden fortalt dem at jeg var virkelig sød og pæn osv. Det blev jeg selfølgelig virkelig glad for at høre. Jeg har nok fået følelser for ham og tror også han havde lidt for mig. Men her da vi var til en gymfest sammen skrev vi lidt sammen under festen da han blev smidt ud over en misforståelse, han var virkelig virkelig stiv og han endte med at spørge mig og vi skulle være bollevenner, men jeg svarede ham derefter tydeligt at jeg ikke er typen der vil bruges som en "stik ind, stik ud, stik af". Jeg havde også skrevet lidt til ham at jeg ikke er typen der kysser tilfældigt med alle, og hvis han ville kun bruge mig som bolleven skulle han tro om igen. Jeg vågnede dagen efter og tænkte at nok ikke ville tage kontakt til mig igen, men om aftenen spurgte han mig om jeg havde lyst til at mig og min veninde havde lyst til at være sammen med ham og hans venner (men det var dagen efter festen og vi var meget trætte og havde ikke helt overskuddet). Det her gør mig så forvirret, for han smilte til mig igen og hvis rigtigt havde lyst til at "bruge mig" ville han nok ikke prøve på mig siden august. Han virker virkelig sød og måske var det ikke helt bevidst at han spurgte om bollevenner fordi han var så stiv. Så jeg ved ik, burde jeg følge min mavefornemmelse og finde ud af om han rent faktisk er interressret eller burde jeg bare give slip?

Svar:

Hej med dig,

Jeg kan godt forstå du er forvirret - det er ikke så ligetil at se hvad der er op og ned her.

Når jeg læser dit brev får jeg indtrykket af, at du er ret interesseret i X, og at du også har følelser for ham. Og derfor kan det blive svært bare at give slip. Og spørgsmålet er også, om det overhovedet er det du skal. Umiddelbart vil jeg nemlig tro, at hvis du forsøger at give slip, så vil det komme til at føles uforløst, og du vil komme til at gå med en følelse af "gad vide, hvad der var sket, hvis..."

Derfor tror jeg, at det bedste du kan gøre er at tale med X. Tal med ham om, om han mente det med bollevenner eller det bare var fuldskaben, der snakkede. Tal med ham om, hvorvidt han rent faktisk er interesseret i dig. Tal med ham om, hvilke følelser du har og hvilke tanker du har gjort dig om jer to. Tal med ham om, hvad det er du godt kunne tænke dig. For måske har du ret i, at det kun var fordi han var stiv, at han sagde det med bollevenner. Hans adfærd efterfølgende kunne i hvert fald tyde på, at han ikke kan huske, at han har sagt det.

Det kan også være, at han godt kan huske han sagde det, men egentlig ikke mener det, og håber at du ikke kan huske det, og derfor lader som ingenting. Det kan også være han mener det, og egentlig bare gerne vil være bollevenner med dig, og intet andet. Det kan også være noget helt fjerde. Pointen er, at du kan bruge en masse energi på at komme i tanke om alle mulige årsager til, at han har gjort og sagt som han har, hvilket kan sætte alle mulige tanker og følelser i gang hos dig. Eller du kan spørge ham, få et klart svar og på den måde få ro og afklaring. Jeg kan ikke sige hvad der er det rigtige at gøre for dig. Men hvis det var mig, der stod i din situation, så havde jeg valgt den sidste løsning - nemlig at spørge ham.

Jeg håber du finder ud af det!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål