jeg bliver aldrig mig selv
brevkassespørgsmål af
olivia
11 år
jeg blive misbrugt af mine forældre og selvom jeg bor hos en god plejefamilie nu som virklig elsker mig og er der 100% for mig så føler jeg mig klam og ulækker jeg får hjælp og jeg har støtte fra alle steder jeg begyndt at tisse i bukserne så går med ble jeg mistenlysten til mad så har sonde men jeg virklig glad for jeg har sårn en god en plejefamilie elsker dem virklig højt men jeg føler mit liv er ødelagt jeg kan tit græde men mine plejeforældre siger heletiden de vil gerne fjerne smerten men kan de ikke men de vil gerne gi mig et trygt hjem og kærlighed forsvinder smerten nogen sinde jeg er 11 nu og misbrugten siden jeg var 3 år gammel jeg går stadig til kontrol på syghuset

Svar:
Kære Olivia.
Hvor er jeg ked af at høre, at du har skullet opleve noget så svært. Men det gør mig også rigtig glad at høre at du har fået dig en god plejefamilie, som du elsker og som elsker dig. Det er fantastisk at høre og det har du helt sikkert fortjent.
Det er rigtig trist, at du stadig føler dig ulækker og klam, for det er du absolut ikke. Det har du aldrig været og det kommer du heller aldrig til at være. Det er ikke din skyld, at dine forældre misbrugte dig, og du er ligeså meget værd og ligeså vigtig som alle andre. Men det kan desværre være svært at komme af med de tanker. Du skriver at det startede da du var 3 år, så jeg kan godt forstå, at du synes at det er svært nu lige nu. Nogle gange tager det desværre bare tid at blive okay igen bagefter. Men med din dejlige plejefamilie og det hjælp du får, så håber jeg på og tror jeg på at du nok skal få det bedre. Dit liv er ikke ødelagt, og når du er kommet igennem misbruget, så tror jeg helt sikkert også på at du er stærk nok til at komme igennem den smerte, som du føler nu.
Jeg tænker at det bedste du kan gøre, det er at lade alle dem omkring dig gøre alt det, de kan for at hjælpe dig, og så at være tålmodig. Som sagt så kan det godt tage noget tid, men man kan komme ud på den anden side og få det godt igen. Og med den hjælp og kærlighed du får på både sygehus og i din plejefamilie, så er jeg sikker på at du nok skal få det godt. Jeg tænker faktisk også, at det lyder til at det går den rigtige vej allerede, når du er så glad for din plejefamilie. Så hæng i Olivia. Du er stærk og sej, og du skal nok få det bedre, det er jeg sikker på.
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig lidt, men ellers er du meget velkommen til at skrive i brevkassen igen. Hvis du en dag får lyst til at snakke lidt, så må du også rigtig gerne komme forbi vores chat, som har åbent mandag og onsdag 14-17 og tirsdag og torsdag 18-21.
Mange kærlige hilsener, kram og glade tanker fra Amanda