jeg ønsker andrelin kick og spænding men ved ikke hvor jeg kan få det ønske opfyldt
brevkassespørgsmål af
sas
21 år
hey cyberhus . jeg er en ung kvinde som ønsker adrelin kick og generelt spænding!!! jeg har meget engeri og for lidt at lave for tiden pga cirkus jobcenter …. jeg syntes at jeg keder mig alt for meget og jeg ønsker noget der kan give mig den spænding , adrelin kick jeg ønsker! jeg føler ikke at mit behov for spænding og adrelin bliver opfyldt og det er jeg godt træt af! jeg håber i kan hjælpe ? jeg ville helt klart trives bedere hvis jeg fandt noget der kunne opfylde dette behov jeg prøvede nationalmussets zombie akpalyse sidste efterår og jeg var helt vildt med det ! zombierene var fantastiske og jeg fik den oplevelse jeg ønskede så meget ! jeg blev godt og grundt skræmt hvilket var så fedt ! jeg var helt høj og erofrurisk bagefter og for at være helt ærlig kunne jeg vikkelig godt li den følelse? (jeg elsker et godt gys ! især det jeg kan opleve irl ved eks at besøge spøgelseshuses og ling. i bla tivoli.. jeg opsøger helt frivilligt og bevist ting der kan give mig det gys og adralin kick jeg ønsker ! )jeg har fundet ud at spøgelseshuse og den slags kan give den oplevelse jeg ønsker men det er altså umuligt at finde når det ikke er omkring halloween .. jeg havde samme dejlige følelse efter jeg havde været med til nørebrolegene ! der var en helt fantastisk engeri og stemming ? jeg har også fundet spænding ved at udforske forladte bygninger med mine venner og det er helt klart også noget jeg syntes er nice ! vi brød ikke eller noget i den stil men vi fandt en vej ind. vi udforskede og tog billeder . jeg syntes forladte steder er fascinerende dels pga det er fedt at se hvordan der ser ud når menneskerne har forladt stedet af en eller anden grund og dels kan jeg ærligt godt li spændingen ved at udforske forladte steder hvor vi ikke har tilladelse til at være …. desv kender jeg ikke rigtig til nogen forladte steder der kan udforsks… jeg har prøvet at lede men havde ikke så meget held desv.. jeg skrev med en fyr som skrev at han fik et adrelin kick ud af sex .. han fortalte ikke hvordan , jeg har aldrig fået noget adrelin kick ud af de frække ting jeg har lavet selvom de bestemt har været lækkere … er det muligt at få et adrelin kick ud af sex? jeg prøvede at google adrelin kick men jeg fandt ikke rigtig hvad jeg søgte : det var meget sådan noget faldskræm, buggiejump mm ..jeg vil ikke springe i faldskræm. er vild med højder men er ikke så glad for det frie flad . jeg kan eks godt li himmelskibbet men ikke det gyldne trån. hovedet nedad er jeg heller ikke fan af . en forlystelse må altså gerne være vild. har i nogen gode ideer til noget der kan give mig den spænding og det adrelin kick jeg ønsker? det må genre være scary men er ikke noget krav. det skal være noget som er til at opnå /gøre . jeg mangler vikkelig inspiration til at opnå det adrelin kick , spænding og selvf belønlingen ,.jeg håber i forstår hvad jeg mener

Svar:
Kære dig
Tak for din besked. Når jeg læser den, så får jeg virkelig et billede af en meget, meget energisk kvinde, der har lyst til eventyr og som har lyst til at "live on the edge." :D Derfor kan jeg godt forstå, hvis du keder dig på dagpenge. Ens liv bliver hurtigt "kørt i stå", når man skal på dagpenge, får man har pludselig ikke rigtig noget at stå op til på dén måde. Med det mener jeg, at livet på dagpenge kan opleves to-siddet: På den ene side har man pludselig en masse frihed til at gøre lige, hvad man vil. Man kan sove længe, gå sent i seng, besøge familie og venner i længere perioder og alt mulig andet, man ikke har tid til, når man er på arbejdsmarkedet. På den anden side, så gør den selv samme frihed fraværet af et arbejde, studie ect. også det, at tilværelsen kan opleves som kedelig. Mange i ens omgangskreds arbejde eller studie og derfor er man "overladt til sig selv" i dagtimerne. På den måde kan jeg godt forstå, at du har det svært med det og derfor kan jeg godt  sætte mig ind i din situation. Jeg vil forsøge at give dig nogle idéer til aktiviteter, som kan give dig det adrenalin-kick, som du efterlyser:
Haunted houses og escape rooms
Mange af de idéer som du selv har skrevet (faldskærm, bungyjump) er nogle, jeg ville have foreslået dig. Jeg kommer dog også til at tænke på andre former for ekstremsport end dem, du har nævnt. Det kunne f.eks. være at træne op og udføre et marathonløb eller ironman, adventurerace eller en triatlon? Jeg ved ikke, om du er til sport, men hvis du er, kunne eksemplerne her være en måde at komme igennem det, du oplever som "for lidt at lave."  Det kunne samtidig være en måde at have et mål på. Kunne det være noget? Jeg hører ofte, at det er noget, som rigtig mange får et stort adrenalin kick ud af og som giver sus i maven. Ekstremsport giver også den spænding, det kick og den belønning, som du efterlyser.
Et andet eksempel kan være at tage i hunted houses, hvor du går igennem et rum og bliver skræmt af skuespiller, installationer mm. Sådan nogle huse kan  man bl.a. finde i Vejle, Kolding, Aarhus og København. Her er et link til det, der ligger i Vejle: https://dystopia.dk/haunted-house/
Der findes også forskellige escape rooms rundt omkring i DK. I escape rooms bliver man låst inde i et rum, hvor man skal finde skjulte spor, nøgler eller gåder for at kunne undslippe rummet.  Du kan læse mere om det her: https://worldofescapes.dk
Hverdags-adrenalin-kick
Man kan måske også tænke adrenalin-kick i hverdagen på en anden måde. Måske kan man også tænke det i retning af at lave noget nyt hver dag, som man ikke har prøvet før. Har du overvejet det - eller er det noget, du kunne se dig selv gøre?  Eller måske giver dette dig ikke det adrenalinkick, som du søger, men du f.eks. lave en liste over ting, du kunne tænke dig at gøre, men som du ikke har prøvet endnu. Denne tid på dagpenge er, som jeg nævnte før, også en fantastisk tid forstået på den måde, at der pludselig er tid til at lave mange af de ting, som man ikke har tid til i en arbejdsuge. Det kunne måske også være, at det vil give dig et adrenalin-kick ved at rejse, køre gocart eller andre hverdagsaktiviteter?
Det var de idéer, jeg havde på stående fod. Jeg håber, at du kan bruge nogle af dem eller måske har det givet dig yderligere inspiration til, hvilke aktiviteter, der kan give dig det adrenalin-kick, den spænding og den belønning, som du gerne vil opleve :)
Med venlig hilsen
Malou