Ingen følelser
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Der er en dreng fra min klasse som har et crush på mig. Men jeg har over hovedet ikke sådan nogen følelser for ham. Jeg vil ikke såre ham men jeg vil gerne have at han forstår, at det aldrig bliver til noget mellem os. Hvad skal jeg gøre.

Svar:
Kære dig,
Det er en rigtig svær situation, du står i, og jeg forstår godt, at du ikke vil såre ham. Det er aldrig sjovt at afvise nogen, men det er vigtigt, at han forstår, at du ikke har de samme følelser.
En måde kan være, at være ærlig, men sød. Du kan for eksempel sige noget i stil med:
"Jeg synes, du er en virkelig sød person, og jeg er glad for, at vi går i klasse sammen, men jeg har ikke de samme følelser. Jeg vil gerne være ærlig med dig, fordi jeg ikke vil give dig falske forhåbninger."
Hvis han bliver ked af det, er det helt normalt, men det betyder ikke, at du har gjort noget forkert. Faktisk er det bedre at være tydelig, så han ikke går rundt og håber på noget, der ikke kommer til at ske.
Husk, at du ikke skylder nogen at have følelser, du ikke har – det vigtigste er at være respektfuld og sige det på en pæn måde. Og selvom det måske bliver lidt akavet i en periode, så går det over igen.
Jeg håber, det hjælper!
Mvh
Camilla