vil løbe væk
brevkassespørgsmål af
seb
10 år
hej jeg vil ikke bo på børnehjem mere de voksne er dumme og vil løbe væk  men bange for de så finder mig gider ikke de bestemmer alt og bliver man sur på dem bliver man sendt på værelse hader dem mega meget

Svar:
Kære Seb
Nogle gange kan man godt få lyst til at løbe væk, hvis det hele føles for svært og uretfærdigt.
Jeg tror ikke på, at det er en god løsning at løbe væk. Jeg er sikker på det er bedre at blive, og få løst problemerne.
Det kan selvfølgelig godt være svært at løse problemerne, når man synes at de voksne opfører sig dumt og uretfærdigt.
Jeg tror de voksne prøver at gøre de ting der mener er bedst for dig. Men det er ikke altid det føles sådan.
Har du prøvet at snakke med de voksne om de kunne gøre noget andet, når du bliver sur. For det sker jo bare ind imellem, at man bliver sur.
Det er svært at snakke godt sammen med nogen, når først man er rigtig sur. Så måske kunne du prøve og snakke med de voksne på et tidspunkt, hvor du ikke er sur. Så er de voksne måske heller ikke så sure, og så har de måske lettere ved at lytte til det du siger?
Fortæl at du er meget ked af at blive sendt på dit værelse, og spørg om ikke der kunne være en anden løsning? Jeg er sikker på det er bedre for dig at blive, og snakke med de voksne. Jeg er sikker på at det er bedre at blive og løse problemerne.
Kærlig hilsen Elisa