Brug for svar
brevkassespørgsmål af
Bella
15 år
Hej en dreng fra skolen har levet et voldsom barndom han 9 og er kommet i pleje men han sidder alene i frikvarterne. Mig og nogen fra klassen har spurgt om vi skal hjælpe ham til at være med i de andre s leg men han ville ikke så gik vi hen på en bænk så kom han og spurgt om vi ville lege.  Alså vi leger ikke men det var jo vildt sødt så vi sagde ja og faktis er han så glad men han skal jo også lege med dem på hans alder  han så sød og nogen gange skal vi sætter musik på mobilen så sidder han med høre telefoner de voksne siger vi gør en forskel for ham men mener det ders job at hjælpe ham ikke at vi ikke vil for vi gjort meget men de har et ansvar for børn trives overveje ringe til børnetelefonen og snakke om det hvad syntes du ?

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål. Jeg syntes det lyder som om at du og dine klassekammerater er rigtig søde og er rigtig gode til at hjælpe med at få drengen til at føle sig mere godt tilpas i skolen. Det er en rigtig vigtig opgave, som i hjælper med at løse. Sejt af jer! Når det så er sagt, så syntes jeg at du har helt ret i at det kunne være godt at drengen fik nogle venner fra sin egen klasse eller nogen på hans egen aldre. Du spørger om du kan ringe til børnetelefonen og dem skal du selvfølgelig altid være velkommen til at kontakte! Lige i den her situation tror jeg at det ville være godt, hvis du kan tage fat i din lærer eller drengens lærer og bede dem om hjælp. Jeg tror at det er dem der kan gøre mest for drengen. Jeg syntes godt at du kan fortælle dem, det du fortæller mig her: At du er bekymret for hans trivsel og ville ønske at han kunne lege med nogen på hans egen alder og ikke kun havde jer store. Hvis du syntes at det er svært at gøre, kan du også prøve at bede din mor eller far om hjælp, måske de kan snakke med enten drengens eller din lærer om problematikken og at han så kan få noget hjælp derigennem.
Jeg håber at det var svar på dit spørgsmål. Sejt, at du tør tage fat i problemet og søge råd og vejledning.
Hilsen Marie