Svær kærlighed

brevkassespørgsmål

Svær kærlighed

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 8 år 8 måneder siden

Hej brevkasse, jeg har et problem.

Jeg har nogle følelser for en dreng, og vi har haft nogle gode dage hvor vi hænge ud sammen, men han er meget svær at læse om han også har nogle følelser for mig, han har haft nogle svær tider så det måske derfor. Så var der en dag hvor han var sammen med sin ex, og jeg ved han elskede hende meget. Så hvad skal jeg gøre, jeg tænker hele tiden på ham og om vi stadig vil havde kontakten, så jeg også bange for han vil blive forelsket i sin ex igen, han har fortalt mig at han virkelig kunne lide hende da de var sammen. Så lige nu tænker jeg hele tiden på ham og har svært ved at sove.

Svar:

Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du er fortvivlet over, hvad du skal gøre. Det kan være rigtig frusterende og forvirrende, at have følelser for en uden at vide om de gengælder dem. Og det kan nemlig være rigtig svært at vide, hvad man skal gøre.

Jeg kan godt forstå, at du tænker lidt over, om han mon kan være forelsket i sin ekskæreste igen. Det er helt naturligt, at når man er forelsket i en, så kan man hurtigt blive bange for, om de kan lide en anden, og særligt en person som de har en fortid med. De fleste har nok oplevet at blive lidt jalous. Men det er aldrig rart at have det sådan, og den eneste måde, du kan finde ud af om han har de samme følelser for dig eller om han stadig er vild med sin ekskæreste, er nok ved at snakke med ham. Jeg kan godt forstå, hvis det kan virke ret svært og grænseoverskridende at skulle gøre, og det er også helt forståeligt, hvis du skal tage lidt mod til dig. Men jeg tænker, at det nok er det bedste for dig, at få afklaring på hans følelser for dig. Der er flere måder, du kan snakke med ham om det på. Det bedste vil nok være, hvis du har mod på at tale med ham når I er sammen, så I kan få en god samtale om det. Men det kan godt være lidt grænseoverskridende, så derfor kan du også snakke med ham om det over mobilen eller på nettet, hvis du har det bedre med det. Du kan spørge på mange måder, eksempelvis kan du prøve at spørge ham om, hvad han synes om dig eller om han har gjort sig nogle tanker om jer to eller du kan gøre det på en helt andet måde, det afhænger af hvad du har det bedst med. Det kan være rigtig svært, at gå rundt og være i tvivl hele tiden og have svært ved at sove. Du skal dog vide, at det er helt normalt at have det sådan, når man er forelsket i en. Selvom det kan være rigtig frustrerende og man kan hurtigt blive trist, så er det ganske almindeligt.

Der kan selvfølgelig være en risiko for, at han ikke deler de samme følelser som dig, og det kan være rigtig hårdt at få af vide, hvis det er tilfældet. Selvom man har følelser for en, så er det ikke altid en garanti for, at de har det på samme måde, og der er desværre ikke så meget man kan gøre ved det. Men som regel er det rarerest at få afklaring, så man kan prøve at komme videre, hvis han ikke deler de samme følelser. Men det kan jo også være, at han har de samme følelser for dig, og kan have svært ved at udtrykke det. Men igen, så er det bedst at du snakker med ham om det, så du kan få afklaring.

Jeg tænker lidt på, om du mon har snakket med nogen om dine følelser for ham? Det kan være, at du har en veninde, som har været igennem det samme som dig, og forstår hvordan du har det. Det er altid rart, at tale med nogen om, hvordan man har det, så man ikke går rundt med alle de tanker selv. Og det er dejligt, at kunne fortælle det til en som har været igennem det samme, og som måske har nogle gode råd. Ellers er du altid velkommen i vores 1-1 chat, hvor der sidder voksne rådgivere, som altid er klar på at lytte og komme med et godt råd. Du kan finde chatten lige her.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du får afklaring på hans følelser.

De bedste hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål