Forhudsforsnævring

brevkassespørgsmål

Forhudsforsnævring

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 8 år 8 måneder siden

Hej Cyberhus.

Jeg er en ung frisk fyr på 17 år, som desværre har problemer med, at trække forhuden tilbage. Synes I at det er på tide, at besøge lægen?

Jeg har læst lidt om andre som har haft samme problem. Nogle har lavet nogle øvelser, for at gøre forhuden mere elastisk, mens andre har været nødsaget til at blive opereret.

Hvis jeg gerne vil have dette overstået hurtigst muligt, må den hurtigste vej vel være, bare at blive opereret?

Håber I kan hjælpe mig

Mvh. 17-årig dreng

Svar:

Hej 17-årige

Jeg vil gøre det ganske kort. Ja, jeg synes det er tid til at slå et smut forbi din læge. Stram forhud og forhudsforsnævring er helt almindeligt, og særligt tidligt i puberteten er der mange der har problemer med forhuden.

Men når nu du er blevet 17 tænker jeg at muligheden for at det ændrer sig af sig selv bliver mindre, og derfor synes jeg det giver god mening at komme til lægen og finde ud af hvad der skal gøres.

Det er rigtigt at det både kan behandles med creme og en operation. Hvad der vil være bedst for dig kan din læge afgøre. For de fleste er cremen rigeligt til at løse problemet, så jeg vil ikke sige at det letteste eller hutigste for dig er at blive opereret. Men igen...det kan din læge afgøre.

Så igen...afsted til lægen så du kan få fikset sjoveren, så den er klar til brug.

Bedste hilsner
Niels-Christian