Nummer
brevkassespørgsmål af
Peter
21 år
Jeg håber meget i kan hjælpe mig i den her situation. Jeg er lidt lun på en pige og vil gerne skaffe hendes nummer men jeg er genert og er det bedst at få hendes nummer når man har snakket med hende eller skrive til hende på Facebook. Er lidt usikker hvad jeg skal gøre. Vil gerne skaffe det mens hun er på arbejde og jeg tager ikke i byen så meget.
Håber i kan hjælpe

Svar:
Hej med dig,
Det er dejligt at der er en sød pige, som du godt kan lide og gerne vil se lidt mere til.
Det er helt forståligt, at du er lidt nervøs ved at skulle tage kontakt til pigen, som du godt kan lide. Det vil altid være noget nervøsitet, når man skal snakke med en person som man synes er sød og gerne vil lære lidt bedre at kende. Det er også helt okay og meget normalt at være genert ved det.
Nu skriver du selv, at du er genert og det er lidt svært for dig at vide hvordan du skal få fat på hendes nummer. Derfor tænker jeg, at det kunne være en rigtig god idé at skrive en besked til f.eks. på Facebook, som du selv foreslår. Du kunne f.eks. skrive at du godt kunne tænke dig at lære hende lidt bedre at kende, og om du må få hendes nummer, så I kan skrive lidt sammen.
At skrive en besked til hende på Facebook kan virke mindre angstprovokerende end hvis man skal tale med hende ansigt-til-ansigt. Det kunne faktisk også være at pigen som du godt kan lide, ville synes det var dejligt at få en besked. Når man får en besked fremfor at blive spurgt ansigt-til-ansigt får man nemlig mulighed for at tænke sig om før man svarer, så man ikke risikerer at føle sig "fanget" i situationen. Så alt i alt kunne det være en god idé at skrive en besked til hende på Facebook.
Hvis du føler at du kan gøre det, er det, som du selv skriver, også en mulighed at spørge hende ansigt-til-ansigt. Det kan f.eks. være på hendes arbejde. Du skriver ikke hvor du kender hende fra, men hvis du ser hende i hverdagen, kunne du også forsøge at begynde på at snakke lidt med hende.
Jeg håber, at du kan bruge svaret og jeg ønsker dig held og lykke.
Mange hilsner
Stine