Ny i familien
brevkassespørgsmål af
Selina
12 år
Hej jeg fik for 1månede siden afvide mine forældre var bliv godkendt som plejefamilie gik og glædet mig ind til de siger han er 8 øv troede han var lille men han flytte ind i går da vi henter ham i SFO fortæller de han haft en frygtlig afsked ved hans forældre og har ikke kunne hænge sammen i skolen så han været ned i SFO men han har ikke været væk eller kaste op men han var ild bleg da vi kommer ud i bilen skriger han alså lidt som om man har gjort ham ondt og han siger av og virklig skriger panisk da vi finder ud af han har ondt i skulder og bryste og han var mørke blå mine forældre ved det haste og ringe 112 og SFO personale og skoleinspetør kom for at hjælpe det var virklig den værste oplevelse det ligne en have sparke løs på hans skulder og bryst han har en punkter lunge og brud og de siger det kunne ha endt meget frygtlig jeg kan slet ikke få disse tanker ud af hovdet og bliver kun mere og mere glad for ham efter som jeg fandt ud af det kunne ha endt galt jeg aner ikke engang hvorfor jeg skriver til jer men have brug for luft

Svar:
Kære Selina,
Det lyder bestemt også som en meget voldsom oplevelse for dig. Jeg kan sagtens forstå, at du har haft brug for noget luft for dine tanker, og det er helt okay, at du har valgt at skrive til brevkassen.
Det lyder slet ikke rart for din nye plejebror, at han havde det så skidt. Du og dine forældre lyder som nogle søde og rare mennesker, og det er godt, at han er kommet til jer, så I kan hjælpe ham.
Det er helt forståeligt, at du har svært ved at lade være med at tænke på det. Der er ikke nogen, der fortjener at blive behandlet sådan som din plejebror er blevet behandlet, og det er heller ikke rart at se det for dig. Det kan være, du har lyst til at tale med dine forældre om, at du tænker meget på det, og at I kan snakke om hele situationen. Hvis du har brug for det, er du også meget velkommen til at skrive i vores 1-1 chat, hvor en rådgiver vil sidde klar til at tale med dig om det, du har brug for.
Jeg håber, det går bedre med din plejebror, og at du også får talt med nogen, så dine tanker kan blive luftet igen.
De venligste hilsner
Kathrine.