Kompliceret kærlighedsliv

brevkassespørgsmål

Kompliceret kærlighedsliv

brevkassespørgsmål af
Laura
19 år
Oprettet 6 år 7 måneder siden

Hej. For en halvanden måned siden mødte jeg en fyr i byen og vi faldt i snak. vi har været sammen et par gange siden, og jeg kan mærke på ham, at han er meget glad for mig. Han bliver 20 om 2 måneder og jec er 19,5. Problemet er bare, at jeg overhovedet ikke har det på samme måde med ham.. jeg er for lige godt 2 måneder siden kommet ud af et forhold efter 3 år med den samme kæreste, og ham her fyren har aldrig haft en kæreste. Han er rigtig sød, men jeg kan bare mærke at jeg slet ikke ser ham som kærestepotentiale.

For omkring 2 uger siden mødte jeg en fyr over nettet, og han er 3 år ældre en mig, og har haft et par kærester. Han har skrevet, at han godt kunne tænke sig at mødes, men problemet er at vi bor 2-3 timer fra hinanden i bil, og jeg har ikke nævnt det for mine forældre. Jeg bor stadig hjemme, og de har mødt ham "den første fyr" én gang, og jeg føler nu ikke, at jeg kan fortælle mine forældre, at jeg gerne vil mødes med ham den nye, fordi de har mødt ham den anden + jeg ved ikke hvordan jeg skal sige til ham "den første", at jeg ikke er interesseret.

Har I nogle gode råd?

På forhånd tak

Svar:

Kære dig..

Mange tak for dit brev. Jeg er glad for, at du skriver herind for at få råd til det dilemma, du står i.
Det lyder til, at du har mødt to rigtig søde fyre. Jeg kan godt forstå, du er i tvivl om, hvordan du kommer videre herfra.

Med hensyn til fyren fra festen, så synes jeg, at han fortjener, at du fortæller ham, hvad du virkelig føler. Fortæl ham, at du synes, han er en rigtig sød fyr, men at du på nuværende tidspunkt ikke er på udkig efter en kæreste. Jeg ved godt, det er lettere sagt end gjort, og du kommer nok til at såre ham, men sådan er det med kærlighed nogle gange. I kan eventuelt gå en tur sammen en dag, måske ved vandet eller ved skoven, og så kan du fortælle ham, hvordan du føler. Hvis du synes det er for svært, at sige direkte til ham, kunne du eventuelt ringe til ham eller sende en besked til ham, hvor du fortæller, hvorfor du ikke er interesseret i et forhold.

Med hensyn til dine forældre, så vil jeg opfordre dig til at fortælle dem om, at du gerne vil mødes med ham her fyr, og fortælle dem om, hvor I har mødt hinanden. Jeg synes ikke, du skal bekymre dig om, at dine forældre allerede har mødt ham den første fyr. Det tror jeg ikke, de tænker så meget over, og hvis de spørg ind til det, så fortæl, at du ikke var interesseret.
Jeg synes, det er vigtigt, at du er åbne over for dem, især når det handler om at mødes med nogen, som man har mødt på nettet og ikke i virkeligheden. Du skriver, du er 19 år, næsten 20, så selvfølgelig bestemmer du selv over dit liv, men når du stadig bor hjemme, synes jeg, du bør snakke med dine fortæller omkring at mødes med ham fyren. Det kan være, din mor eller far vil køre dig derhen og hente dig igen, så de kan få en fornemmelse af, hvor du er og hvem du skal mødes med.
Jeg ved godt, at det måske lyder lidt vattet og barnligt, men det er vigtigt, at tage sig nogle forholdsregler, når man mødes med mennesker, som man har mødt på nettet. Man ved aldrig, hvem det er, der sidder bag skærmen på den anden side. Selvom jeg er sikker på, at der sidder en sød fyr på den anden side, som gerne vil mødes med dig, så skader det aldrig, at være lidt forsigtigt og tage sig sine forholdsregler.

Så mit bedste råd til dig er, at være ærlig, både over for fyren fra festen, men også over for dine forældre.

Jeg håber, du kan bruge mit svar og ikke synes, det er alt for grænseoverskridende.

Held og lykke herfra!

Kh,
Anna

AnnaIMs billede
Anna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål