Forkert
brevkassespørgsmål af
J
9 år
(Indhold redigeret af Cyberhus) mig og lillebror bor pleje men tør ikke sige når de henter mig men bange for kom til at græde og sige det vil bare ike besøg dem vil bliv ved min Plejemor og plejfar de sød ved mig har grædt i skolen sage bare jeg savne min plej familie

Svar:
Kære J
Det du fortæller om er slet ikke okay. Det er meget forkert af din far at gøre sådan, og jeg kan godt forstå du ikke vil hjem til dine forældre igen. Du har slet ikke gjort noget forkert. Det er kun dine forældre der har det.
Det er godt at du har nogle plejeforældre du er glade for. Det er godt at du gerne vil være hos dem. De lyder rigtig søde.
Jeg ved godt det er svært, men de kan hjælpe dig, hvis du fortæller om det der skete hjemme ved dine forældre. Så kan de hjælpe dig, så du ikke behøver komme hjem til dem igen.
Hvis du synes det er svært at sige til dem, så skriv et brev, ligesom du har gjort til brevkassen.
Det er helt i orden at komme til at græde. Man må gerne være ked af det, og alle mennesker græder ind imellem. Selv om du kommer til at græde, er det alligevel vigtigt at få det fortalt, så de kan hjælpe dig og din lillebror.
Mange tanker
Niels-Christian