hvorfor kan jeg ikke glemme ham
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hejsa ... jeg hedder mille ..... jeg går på en specialskole , og er 14år .... for 3-4 måneder siden skulle der gå en ny og han så sød ud , så gik der en 1 måne og han spørg om han måtte for mit nummer og jeg siger da ja , og vi skriver da sammen og så bliver jeg forelske i ham og alt det der og så skriver vi ikke mere og jeg spørg hvorfor . så skriver han at jeg var bare dum og tyk og alt det der og så bliver jeg da sur på ham og nu siger han at vi er venner og alt det der ... men jeg ved ikke hvad jeg skal tro for han siger stadig jeg er tyk og det synes jeg ikke at venner skal sige ... for jeg synes ikke jeg er så tyk som han siger jeg er .... men når han siger det så skriver han også undskyld på facebook og så siger jeg da bare tak . og så siger jeg til mig selv det er ok , men det er det ikke for da jeg var lille sang alle at jeg var tyk på skolen og så for 3-4 måneder siden begyndte nogle og sige det lige for de synes det er sjovt at sige det nu hvor han siger nu ... men jeg kan lide ham det er dejligt når han snakker til mig og ser på mig og skriver til mig der elsker jeg bare . men jeg ved ikke hvordan det er at være forelske .. men hvad skal jeg gør . hvad skal jeg sige til ham . ????

Svar:
Hej Mille
Det der med drenge og forelskelse kan godt være ret svært nogle gange. Jeg synes det er fedt for dig at du har fundet en fyr du er glad for, men jeg kan på den anden side også godt se at han ikke altid er sød, når han kalder dig tyk og dum.
Jeg kan godt forstå du bliver sur når han siger sådan om dig, og jeg synes ikke du skal finde dig i det.  Også selvom han siger undskyld, synes jeg ikke det er i orden. Han har godt nok sagt undskyld, men det er ikke meget værd hvis han så alligevel bare siger de samme ting igen bagefter.
Selvom du er glad for ham og synes det er rart når han snakker til dig, bliver du nødt til at fortælle ham at du bliver sur og ked af det når han siger sådan, og at du ikke vil have at han gør det.
Hvis ikke det hjælper at sige det til ham synes jeg du skal overveje om han overhovedet er noget for dig. Hvis han siger ting der gør dig ked af det og sur synes jeg i hvert fald ikke han lyder til at være en god ven eller en sød fyr.
Når du siger til dig selv at det ikke er ok at han opfører sig som han gør, har du helt ret. Det er ikke ok, og hvis han ikke vil ændre det, synes jeg du skal prøve at finde en anden sød fyr. Jeg godt at det ikke bare lige er sådan noget man finder igen lige med det samme, men jeg er sikker på du møder andre søde drenge igen.
DeBedsteHilsner
Niels-Christian