Hårmodel
brevkassespørgsmål af
Line
13 år
Jeg vil gerne være hårmodel, og er godt klar over at man ikke kan forvente at beholde det hår. Men jeg har ledt lidt og ikke kunne finde noget for min alder, så jeg er i tvivl om man overhovedet kan. Jeg synes det lyder virkelig spændende at være hårmodel, og vil gerne prøve det i hvert fald. Ved I om man kan være hårmodel som 13 årig? Og hvordan finder jeg det?

Svar:
Hej Line
Du skriver ikke, om du godt kunne tænke dig at være hårmodel for en frisør en gang i mellem, eller at have det som arbejde, men der kan være forskellige indgange til begge ting.
Hvis man gerne vil være hårmodel for for en frisør eller for frisørelever, så kan du prøve at finde en frisørskole i nærheden af dig, eller prøve at spørge din egen frisør, om de kender til noget. Der er frisørskoler i flere store byer rundt omkring i Danmark, som sikkert vil være rigtig glade for at få en ny hårmodel.
Hvis du gerne have som arbejde at være hårmodel, skal du nok først og fremmest være rigtig god ved dit hår og din hovedbund, lade være med at farve det og måske også bruge en god hårkur. Din egen frisør vil sikkert kunne give dig nogle gode råd i forhold til, hvordan netop dit hår skal plejes. Det kan være, du eller dine forældre kan ringe til nogle modelbureauer, frisører og stylister i nærheden af, hvor I bor for at se, om de har brug for en hårmodel.
Jeg er ikke sikker på hvilken alder man skal, da jeg ikke arbejder i den branche, men der findes børnemodeller, så afhængig af hvilken frisør eller hvilket modelbureau, du kommer i kontakt med, vil de nok kunne guide dig i det.
Jeg håber mit svar kan hjælpe dig lidt på vej mod din drøm!