Hvorfor er det ikke behageligt at onanere i skeden?

brevkassespørgsmål

Hvorfor er det ikke behageligt at onanere i skeden?

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 2 år 1 måned siden

Hej, Jeg er en pige på 18 (snart 19) og har aldrig haft sex eller gjort noget seksuelt med en anden person >///< Jeg undrer mig over, hvorfor jeg ikke får noget ud af at røre ved mig selv, selvom jeg slapper helt af, er våd og liderlig og føler ingen smerter, når jeg stikker noget op i skeden (det er som om, jeg er helt følelsesløs deroppe, kan slet ikke mærke noget - kun en smule, hvis jeg bevæger, det jeg har stukket derop, men det giver stadig ingen nydelse. Er det normalt?) Jeg har også prøvet at stimulere min klitoris og mine bryster ved at nive/klemme eller gnide både hårdt og let med en finger, men det er ikke nok til at få en orgasme (det er faktisk lidt ubehageligt, hvis jeg gør det for længe). Jeg plejer at fantasere om, at en anden person gør noget ved mig, mens jeg gnider mine lår sammen med en dyne imellem (uden at røre mig selv overhovedet), og kun derved har det lykkedes mig at opnå små orgasmer. Er der noget jeg gør forkert? Eller kan det være noget mentalt? Ligesom fx når man prøver at kilde sig selv, men det kilder kun, når andre kilder en. Tak på forhånd!

Svar:

Hej med dig

Tak for dit brev. Jeg vil starte med at sige, at du bestemt ikke gør noget forkert, i forhold til at onanere. Det er super godt at du eksperimenterer med det seksuelle og med onani. Det er rigtig godt at prøve sig frem og prøve forskellige ting, for på den måde finder man ud af, hvad der føles rart og hvad der føles mindre rart.

Der er ikke noget unormalt i, at du ikke kan mærke så meget, når du stikker noget op i skeden. Der er mange kvinder, som ikke kan opnå orgasme ved at stikke noget op i skeden og som kun kan få det ved at stimulere klitoris. Så, selvom det måske er lidt surt at være en af dem som ikke kan få orgasme ved at stimulere skeden, så er det altså ikke noget der er unormalt.

Det lyder til at du har prøvet at onanere på flere forskellige måder og løbende prøver forskellige ting af. Det er rigtig fint at fortsætte med det, for det kan også føre til, at du på et tidspunkt finder en måde som du synes er dejlig og som giver dig nydelse - og det vil samtidig også gøre, at du har lært din egen krop og seksualitet godt at kende, når du en dag møder en sød person, som du har lyst til at have sex med.

Du skriver at du har prøvet at stimulere din klitoris på forskellige måder, men at det godt kan være lidt ubehageligt, hvis du gør det for længe med en finger. Til gengæld kan det give dig nydelse og små orgasmer, når du bruger en dyne til at onanere. Jeg tænker, igen, at det er helt normalt at det godt kan blive lidt for intenst (og føles ubehageligt) at bruge fingeren til at onanere med, fordi det er et ret hårdt "tryk" der kommer på klitoris, når man bruger fingeren. Hvis man bruger en dyne, er det et knapt så hårdt tryk der kommer på klitoris, og det kan være en mulig årsag til, at denne metode fungerer bedst for dig. Der er forskel på hvor følsom vores klitoris og kønsdele generelt er, og hos nogle skal der knap så meget stimulering til, før det bliver for meget og kan føles lidt ubehageligt. Det kan godt tage nogle år at finde ud af, hvad der føles rart og hvordan man bedst tilfredsstiller sig selv seksuelt. Derfor er det rigtig vigtigt at mærke efter og gøre det der føles rart - hvilket det lyder til at du er god til.

Du skriver også at du plejer at fantasere om, at du er sammen med en anden person seksuelt og at den her person gør noget ved dig. For nogle er det nemmere at opnå seksuelt tilfredsstillelse når man enten har sex med en anden eller man forestiller sig at man har. Derfor kan den slags fantasier være rigtig gode at have, når man tilfredsstiller sig selv seksuelt. Du spørger om det kan være noget mentalt, at du har svært ved at opnå nydelse og det er desværre svært at give et klart svar på. Umiddelbart synes jeg ikke det lyder til, at der er noget som "blokerer" mentalt for at du kan få orgasme eller opnå seksuel nydelse, da det lyder til at du allerede er godt på vej og har fundet forskellige måder der kan give dig nydelse. Jeg tænker at det handler om, at du kan blive ved med at udforske dig selv, din krop og din seksualitet og så vil du med tiden blive endnu klogere på, hvad der føles dejligt og hvad der ikke gør.

Jeg håber du kan bruge mit svar. Husk at du altid kan skrive herind igen, hvis der skulle opstå flere spørgsmål.

Mange hilsner

Freja

Frejas billede
Freja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål