Hvordan spørger man?

brevkassespørgsmål

Hvordan spørger man?

brevkassespørgsmål af
Zzz
13 år
Oprettet 4 år 6 måneder siden

Hallehøj.

Så mit "dilemma" er at jeg godt kunne tænke mig en bh, men hvordan filan skal man lige sige det til momse?

Jeg tænker selv at jeg godt kunne få brug for en, kan nemlig mærke at de ikke har særlig meget støtte - de "hopper" når jeg går. Btw går jeg i 7. og der er ret mange der er begyndt at gå med bh, også selv folk med mindre bryster en mig selv.

Lige i øjeblikket bruger jeg en sloggy bralette ville jeg kalde den - den er virkelig tynd og giver altså intet støtte da den nærmest bare er lavet af elastik, man kan også se mine nipples igenemmen og det er seriøst irriterende for så er der noget tøj jeg føler jeg ikke kan gå i (tætsiddende tøj).

Har også prøvet min mors bh'er i smu, og kan sagtens passe dem, og så har også taget dem på i skole (ups heh).

Alt i alt ville jeg bare gerne vide hvordan man kan sige det til sin mor, hav en fantastisk dag og tak på forhånd <3

Svar:

Kære du

Det er en helt normal del af din udvikling, at dine bryster bliver lidt større, og med det så følger det også, at det kan være rart at få noget støtte under dem. Det tænker jeg også, at din mor både ved og nok også kan huske, fra da hun selv begyndte at gå med BH. Derfor er mit bedste råd faktisk at sige det til din mor, lidt ligesom du har fortalt det her i brevkassen. Det kan være, du kan spørge hende en dag, hvor det bare er jer to. Fortælle hende, at der er noget, som du har gået og tænkt på, og at du gerne vil have en BH, fordi du ikke længere føler dig helt tilpas uden. Det tænker jeg, at hun vil forstå.

Måske du også kan spørge hende, om hun ikke har lyst til at tage med dig ud og købe din første BH? Nogle piger laver lidt en tur ud af det med deres mor, og det kan faktisk gøre det til en helt vildt hyggelig og dejlig oplevelse.

Jeg tænker også på, om det kan være, at din mor selv har tænkt tanken, men at hun har gået og ventet på, at du selv sagde, at du var klar, og ikke ville presse det ned over hovedet på dig, hvis du ikke havde lyst?

Jeg håber, at du har mod på at fortælle din mor, hvordan du har det, og at det bliver en rigtig fin snak mellem jer to.

Mange knus og klem

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål