hvordan spøger man en pige om sex
brevkassespørgsmål af
sebastian
14 år
hej jeg ved ikke hvordan jeg skal spøger min kæreste om sex, hun siger hun først vil gøre det når hun bliver 16 år, jeg kan se på hinde at hun har lyst til det men hun siger det ikke til mig. ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at hun vil gøre det med mig. nr.2 spørgsmål hvis nu man tager hindes røvhul, kan hun så blive gravid, eller er det kun hvis man tager ved fissen?

Svar:
Hej Sebastian
Det lyder skønt at du har en kæreste, som du er vildt glad for, og som du egentlig godt kunne tænke dig at have sex med.
Jeg kan godt se udfordringen, når din kæreste ikke ønsker at have sex før hun er 16. Du siger at du kan se på hende at hun egentlig har lyst, og det tænker jeg du kan have ret i. For det er fuldstændig normalt at have lyst til sex, hvis man har en dejlig kæreste, og er på jeres alder.
Men at have lyst behøver ikke betyde at lysten skal leves ud i livet, og mange vil rigtig gerne vente, fordi de ikke føler sig klar, selvom de føler stor lyst til at prøve.
Så når du spørger om hvad du kan sige for at få hende til at have sex, så tænker jeg faktisk du er lidt på afveje. For du skal selvfølgelig acceptere hendes ønske og beslutning om at ville vente. Punktum
Sex er enormt intimt, noget man ikke skal kaste sig ud i før man kan mærke at man virkelig gerne selv vil. Ellers kan sex være en virkelig dårlig oplevelse. Så at overtale din kæreste, tænker jeg ikke der kommer noget godt ud af.
Jeg kan sagtens forstå at du virkelig gerne vil have sex, og jeg tænker også at det er et udtryk for at du er virkelig glad for din kæreste. Og det er helt i orden at du siger til din kæreste, at du rigtig gerne vil have sex, men når hun så svarer at hun vil vente, så tænker jeg ikke den er så meget længere.
At prøve at overbevise hende om at hun skal have sex nu, alligevel, tænker jeg er et helt urimeligt pres, og faktisk også ret manipulerende, hvilket betyder at man får andre til at gøre noget, de egentlig ikke selv har lyst til....og det er ikke okay. Så til første spørgsmål er mit svar at du ikke skal sige andet end hvad du ønsker, og så acceptere at hun ikke ønsker det samme som dig.
I forhold til dit andet spørgsmål, så kan man ikke blive gravid at analsex. Til gengæld er analsex ikke noget som alle bryder sig om, og noget der virkelig kræver tid, forberedelse og meget stor tryghed. Måske har du set porno, hvor nogen har analsex, og her er der virkelig langt fra porno til virkelighed, som slet ikke er som du måske har set det i porno.
Men alt det her med hvilken slags sex, er selvfølgelig noget man skal blive enige om...og også her acceptere, hvis ens partner bare ikke vil det samme, som man selv har lyst til.
Så mit bedste råd er, at du nyder din kæreste og alle de andre muligheder I har for at lave noget seksuelt, ud over sex, indtil hun på et tidspunkt, helt af sig selv, siger - at nu er hun klar.
Mange hilsner Pedro