Frivillig

brevkassespørgsmål

Frivillig

brevkassespørgsmål af
Valdemar
15 år
Oprettet 1 år 2 måneder siden

Jeg har kun et enkelt spørgsmål om man kan blive frivillig når man er under 18 år.

Svar:

Kære du.

Hvor er det et mega fedt spørgsmål!

Ja - det er faktisk muligt. Dog ikke helt så mange steder, som man kan når man er 18 år.

Men fx i Ungdommens Røde Kors har de nogle projekter, hvor man kan være 15-16 år gammel og blive frivillig. Fx i en lektieklub eller klub for børn og unge

Det er dog langt lettere at blive frivillig forskellige steder, når man er over 18 år.

Hvis der er nogle særlige steder du godt kunne have lyst, kan du evt prøve at spørge de steder, om der er nogle funktioner du gerne må, når du er under 18 år. Jeg ved fx at Muskelsvindsfonden bruger unge under 18 år også, dog oftest hvis der er en voksen med over 18 år.

Og så vil jeg bare lige sige, mega fedt at du har lyst til at lave frivilligt arbejde! Det giver en fed og god erfaring med i livet, så mega fedt!

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål