Hvordan siger jeg til min mor at jeg gerne vil have en dildo
brevkassespørgsmål af
M
13 år
Jeg er en pige på 13 år og jeg begyndte at onanere for ca. 2 pr siden og nu vil jeg gerne prøve med en dildo men jeg ved ikke om jeg skal sige det til min mor eller om jeg bare skal bestille en, men hvad så hvis hun finder den. Please hjælpe mig, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Svar:
Hej M.
Det er meget almindeligt, at man gerne vil prøve at eksperimentere, når man onanerer, og har gjort det noget tid. Mange bruger sexlegetøj til det, så det er også helt almindeligt. Men butikker - både online og fysiske - må faktisk ikke sælge sexlegetøj til personer under 16 år, og nogen steder 18 år, så det kan være svært at købe noget, når du ikke er ældre. Men det kan være, at du kender nogle som er over 16 år, som kan købe det til dig.
Der er selvfølgelig også den mulighed, at du siger det til din mor, så hun kan hjælpe dig med at købe en. Men det at onanere, er for mange meget privat, og er en intim ting, som ens forældre ikke nødvendigvis behøver at vide noget om. Og det kan være ret grænseoverskridende at skulle indvie ens forældre i noget så privat. Så jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at snakke med hende om det, og det tænker jeg heller ikke, at du skal så.
Derfor tænker jeg, at du enten kan spørge en, der er ældre om hjælp, og hvis det ikke er en mulighed, så er der nok ikke andet at gøre end at vente til du bliver lidt ældre med at købe en. I mellemtiden kan du måske læse Cyberhus' artikel "Onani for piger", hvor der står lidt om, hvad man bruge til at onanere med. Du finder den her. Du kan også prøve at søge på onani piger her på Cyberhus, hvor du også kan finde inspiration i tidligere brevkassesvar og forumindlæg.
Hvis du får hjælp til at købe en dildo, så tænker jeg, at det kan være en idé at gemme den et sted du ved, at din mor ikke kigger. For igen - så tænker jeg ikke, at din mor behøver at vide alt hvad du foretager dig, når det kommer til din seksualitet.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Mange hilsner Karoline