Hvordan med det gynækolog?

brevkassespørgsmål

Hvordan med det gynækolog?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 2 år 4 måneder siden

Jeg har overvejet at gå til gynækologen. Det lyder nok lidt mærkeligt, men Jeg har 3 huller i min vagina. Jeg er ret sikker på det er mine bartholins kirtler. Men de burde vel ikke være synlige? Jeg er meget tivivl om hvad det præcis er og hvad jeg skal gøre.

Svar:

Tak for dit spørgsmål :)

Hvis det er nogle helt bitte små huller, så kan det sagtens være den lille åbning fra Bartholins kirtler eller Skenes kirtler, som du kan se. Og der er jo også det lille hul, hvor urinrøret munder ud, som sidder mellem klitoris og indgangen til skeden. Det kan også være et af de huller du kan se. Hvis du ikke har nogle gener, tænker jeg ikke du behøver gøre noget. At få en gynækolog til at vurdere det, vil kræve en henvisning fra din egen læge. Så du kan også i første omgang bede din egen læge kigge på det. Formentlig er det helt normalt, og nogle huller som skal være der :)
Mvh. Eva, læge

EvaRs billede
Eva fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål