Intimsæbe

brevkassespørgsmål

Intimsæbe

brevkassespørgsmål af
Cille
22 år
Oprettet 4 måneder 1 uge siden

Er det en dårlig idé at bruge intimsæbe, fx Neutral's parfumefri og allergivenlige intimsæbe til også at vaske sig i ansigtet med? Er på SU og har derfor ikke mange penge, og vil derfor helst undgå at købe en masse unødvendige produkter hvis jeg kan. Jeg har dog ret sensitiv hud i ansigtet, og er derfor i tvivl om der mon er noget specifikt i intimsæben, som ikke er godt at bruge i ansigtet, fx det som er godt for pH-værdien eller andet indhold der kunne være i intimsæbe, kan noget af det være mindre godt at bruge til at vaske sig i ansigtet når man har sensitiv hud? Vh. Cille

Svar:

Kære Cille

Tak for dit spørgsmål.

Som du selv skriver har intimsæbe en anden pH end normal sæbe. Derfor er den ikke god at bruge i ansigtet, da den kan være hård for den naturlige bakterieflora, der er på huden.

Selv, hvis du valgte at brug den, vil din intimsæbe jo hurtigere løbe tør og du skal have en ny. Derfor giver det stadig mening med forskellIge sæber til de forskellige steder.

Jeg forestiller mig sagtes, at du kan finde en sæbe at vaske ansigtet i, som koster det samme eller er billigere ene intimsæben.

Jeg håber det giver mening.

De bedste hilsner

Eva

Evas billede
Eva fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål