Pik

brevkassespørgsmål

Pik

brevkassespørgsmål af
Marc
16 år

Hej jeg er en dreng på 16 år som har en pik på 20-21 cm og er nervøs over om folk synes at den er for lille

Svar:

Kære dig,

Den gennemsnitlige pikstørrelse er omkring de 13 cm, derfor ligger du altså over gennemsnittet.

Der ligger i vores kultur et stort pres på personer med pikke i forhold til at være "stor nok". Derfor kan jeg sagtens forstå, du tænker over det, og bliver nervøs. Det er som om, mænds værdi på en eller anden måde kommer til at hænge sammen med pikstørrelse. Det har intet med hinanden at gøre. Størrelsen på pikken er i bund og grund ligegyldig.

Samtidig eksisterer der en myte om, at kvinder gerne vil have mænd med store pikke. Det er forskelligt, hvad man kan lide, men fordi skeden i gennemsnit er 12 cm dyb, så kan det faktisk gøre rigtig ondt på kvinden, hvis pikken er stor. Derfor har størrelsen på pikken altså intet med god sex at gøre. God sex handler om god kommunikation, tiltrækning og at man fokuserer på at forstå hinandens kroppe og lyster. De fleste kvinder får seksuel nydelse og orgasme ved, at klitoris stimuleres, og her skal der ofte fingre og tunge til, fremfor pik.

Du skriver ikke, hvem du mener, når du skriver "folk", men jeg forestiller mig, at det kan være både andre fyre men også piger, derfor fik du her mine tanker om begge dele. Hvis det handler om at være stor i forhold til andre fyre, så vil jeg anbefale dig at huske på, at størrelse ikke bestemmer, hvor meget "mand" du er. Hvis det handler om kvinder, så vil jeg minde dig om, at langt de fleste piger er fuldstændig ligeglade med din størrelse, og anbefale dig at fokusere på andre ting end din størrelse - det vil en fremtidig kæreste helt sikkert sætte pris på.

Du er god, lige som du er, det er vores kultur, der er fjollet! Hvis du har lyst til at læse mere om sex, størrelse, orgasmer eller andet, så kig evt. lidt her

Kærlig hilsen

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål