Hvor høj kan jeg blive?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Er det rigtigt  at man bliver højere af at spise sundt mad, og i givet fald hvor meget højere, og hvilket sundt mad vil være specielt godt. Mit største ønske er at blive højere end min storebror, er det muligt?

Svar:
Hej med dig
Der er mange der spekulerer over hvor høje de bliver, men det er svært at give et klart svar på. Derfor kan jeg heller ikke fortælle dig om du bliver højere end din bror. Det er der ingen der kan. Men muligheden er der, selvom det generelt er sådan at drenge bliver lidt højere end piger. Så hvis din bror og dig har samme mor og far, så vil der være en god chance for at han bliver en smule højere end dig, men det er ikke sikkert.
Det er rigtigt at sund mad, i hvert fald ikke skaderi forhold til højde. Men det er ikke sådan at du kan begynde at spise bestemte ting nu, og så vokse endnu mere. Højde har i høj grad noget med de gener vi har fra fødslen at gøre, så meget er allerede bestemt da du blev født. Så er det desværre bare tid og tålmodighed der vil afgøre hvordan det ender og hvor høj du ender med at blive .
Gode hilsner Maya