Hvis skyld var det?

brevkassespørgsmål

Hvis skyld var det?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 3 år 9 måneder siden

Hej brevkasse, denne situation skete for nylig og jeg har gået og været ret irriteret over det noget tid, fordi jeg føler det der skete ikke var min skyld. Men ved ikke om jeg har ret eller ikke, så derfor skriver jeg for at få en anden holdning.

For omkring en uge siden spurgte jeg min ven om min taske kunne være i hans lockerskab. (Min computer var i den taske). Han sagde så at den måske ikke ville kunne være der men at han sagtens kunne prøve. Så han tog den og prøvede at mase den ind ved at sparke døren til skabet lukket med hans knæ. Jeg sagde til ham at han skulle passe lidt på fordi min computer var i tasken, hvilket han bare grinede af. Så prøvede han igen men lidt mere langsomt end første gang. Han endte med at få den ind. Da jeg så kom hjem, var hele skærmen på min computer smadret. Min ven nægter at betale for det, selvom jeg har foreslået at han ikke behøver betale det hele, men i det mindste bare kan betale lidt af prisen. Han har fortalt alle i vores vennekreds om situationen og de er alle sammen på hans side. Føler bare ikke det er helt fair. Eller er det mig der tager fejl??

Svar:

Kære dig,

Det lyder som en helt vildt frustrerende situation, du står i. Det er rigtig ubehageligt, når ens ting går i stykker - især de dyre ting som computere. Det sker dog bare nogle gange, og det er sådan det er. Jeg kan godt forstå, at I her prøver at løse situationen ved at snakke om skyld. Dog er det svært at afgøre, og jeg ved heller ikke, hvor vigtigt jeg synes, det behøver være i denne situation. Derfor vil jeg heller ikke udpege én af jer, der skal bære skylden for det, der er sket - det lyder nemlig som et uheld.

Jeg vil råde jer til at snakke med jeres forældre om det, der er sket, for muligvis kan skaden dækkes af jeres forældres forsikringer, så I ikke selv skal betale så meget. Det kan jeg ikke sige så meget mere om for det afhænger af om og hvilke forsikringer jeres forældre har, men prøv at tage en snak med dem om det. Uheld sker, og jeg er sikker på, jeres forældre nok skal hjælpe jer her, selvom de nok også synes, det er træls, at det er sket.

Jeg håber, du kan bruge mit svar og at det hele har eller vil løse sig.

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål