Min kæreste er ikke opmærksom på mig
brevkassespørgsmål af
Asta
19 år
Hej
Min kæreste ignorerer mig. Vi har været sammen i 2 år. Vi brugte meget tid sammen - så film, gik, spillede spil og snakede bare.
Nu ønsker han ikke at gøre noget sammen. Når jeg foreslår at gå et sted, nægter han og sidder på Internettet.  Det meste af tiden spiller han Online Casino(link til website er slettet af Cyberhus) og jeg kan ikke interessere ham og distrahere. Jeg tror, ​​han ikke elsker mig mere. Men jeg elsker ham og vil ikke rejse. Jeg forstår ikke, hvad jeg skal gøre.  Hjælp.

Svar:
Hej Asta
Først og fremmest vil jeg gerne takke for dit spørgsmål. Dernæst vil jeg gerne fortælle dig, at din kæreste er meget heldig med, at han har en kæreste som dig, der elsker ham så højt, at du søger hjælp her i brevkassen.
Jeg kan virkelig godt forstå, at du er ked af situationen og bekymret for dit forhold. Følelsen af at blive ignoreret er rigtig ubehagelig - især når det er af kæresten.
Du fortæller, at han afviser alle de fællesaktiviteter, som du foreslår og i stedet spiller OnlineCasino. Måske kunne du prøve at tale med din kæreste om, hvilke fællesaktiviteter han kunne tænke sig. Hvis han tager opgaven på sig, bliver fællesaktiviteterne også et fællesprojekt, hvor både dig og kæresten byder ind. Hvis din kæreste igen afviser aktiviteterne, tænker jeg, at det er vigtigt, at du får fortalt ham, at det betyder meget for dig, at I laver noget sammen.
Jeg kan godt forstå, at du føler dig fravalgt, når din kæreste vælger at spille Online Casino i stedet for at bruge tid sammen med dig. Det er rigtigt hårdt at føle sig fravalgt og nedprioriteret i et forhold. Jeg vil blot fortælle dig, at din kæreste ikke nødvendigvis er opmærksom på, hvordan det føles for dig, når han vælger at bruge meget tid på at spille. Hans afvisning af gåture og andre aktiviteter er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at han ikke elsker dig mere. Mange Online Casinoer er designet til, at brugerne føler trang til at blive ved med at spille. Måske føler din kæreste en trang til at spille mere, end han egentlig har lyst til. Derfor er det rigtig godt, at du har forsøgt at trække ham væk fra spillene. Din kæreste er måske slet ikke opmærksom på, at han sårer dig, når han afviser aktiviteterne med dig og i stedet spiller. Derfor tænker jeg, at det er vigtigt, at du får gjort din kæreste opmærksom på, hvordan du har det.
Sådan en snak kan virke rigtig svær og måske endda uoverskuelig. Men jeg tror, at det vil hjælpe dig at få talt med din kæreste om dine bekymringer, så du ikke skal gå med dem helt alene. . Samtalen vil måske kunne knytte dig og din kæreste tættere til hinanden, da I får en bedre forståelse af hinanden. Måske bliver din kæreste overrasket over, hvordan du har det og måske endda ked af det. Det kan også være, han bliver vred over det. Uanset hvad tænker jeg, at det er godt, at du får talt med ham om det hele.
Hvis du synes, at en samtale lyder for svært, kan du overveje at skrive et brev til din kæreste. Her kan du fortælle din kæreste, hvordan hans spilleri påvirker dig. Du kan eventuelt afslutte brevet med at skrive, at du gerne vil tale med ham om det. Fordelen ved et brev er, at du ikke bliver afbrudt, men kan fortælle din kæreste om dine bekymringer. I vil måske sidenhen kunne få en god snak om brevets indhold.
Jeg håber, at du får talt med din kæreste om han spilleri, så du kan få det bedre.
De bedste hilsner
Emilie