Hvidligt væske over alt!?
brevkassespørgsmål af
Esmeralda
13 år
Hej brevkasse, jeg er en pige på 13 år. Jeg har haft sex ca. 10 fem gange i alt med min kæreste som også er 13 år gammel. vi går i samme klasse, og det har vi gjort siden jeg startede i skole. Siden 1. Klasse har jeg været Vild med ham. vi blev kærester i 3. klasse, men siden 6. klasse har vi haft sex. Vi har begge to været meget modne og langt fremme i puberteten. og har haft lyst til sex. men sidste gang vi havde sex, da han masserede min klitoris da jeg sagde at han skulle stop skød der noget hvidligt væske omkring en meter op i luften, direkte op i hans ansigt. han blev meget forskrækket, bagefter sagde han "tisser du mig i ansigtet" på en lidt sarkastisk måde. Jeg ville bare spørge ind til hvad det var der skete, hvordan det skete og hvordan man "fremkalder det". PS. han bruger kondom. Hilsen den fortvivlede pige.

Svar:
Hej Fortvivlet pige
Du skriver, at I i mange år har været vilde med  hinanden. Du skriver, at I begge er modne af jeres alder og at I dyrker beskytte sex. I er begge 13 år. Du fortæller, at du sprøjtede noget hvidligt sekret, sidst I var sammen seksuelt, Og at du blev lidt forskrækket over det. Og spørger ind til hvad der skete, hvad det er og hvordan det fremkaldes.
Jeg synes, det er godt at høre, at I anvender beskyttelse, når I dyrker sex. Det er ansvarligt, fornuftigt og nødvendigt:-)
Det lyder til, at du fik en sprøjteorgasme, da din kæreste masserede din klitoris. Jeg kan anbefale dig at læse den her artikel om sprøjteorgasmer, for at blive lidt klogere på det.
Det er ikke tis, som din kæreste tror, og det lugter heller ikke som tis. Det er et sekret, som frigives fra skeden, når du bliver dejligt stimuleret seksuelt. Så det betyder "bare", at du har hengivet dig til din kærestes kærtegn. Og det er jo dejligt.
Det er ikke noget, du/I kan styre, men betyder bare, at det er dejligt for dig, og derfor er det heller ikke noget at være flov over. Faktisk tværdigmod. Det er et tegn på, at du har nydt det. Men derfor kan det jo godt føles grænseoverskridende, fordi det er første gang, du/I oplever det.
Et råd kan være at læse lidt om det i artiklen, og læg et håndklæde under jer:-)
Kærlig hilsen
Vinni