Hvad sker der mellem os
brevkassespørgsmål af
Anonym pige på 13.
13 år
Hej
jeg har et spørgesmål.
hvad skal jeg gøre når en pige fra min klasse nogle gange røre lidt ved mine bryster? De er Ok store, og hun gør det okay meget. Hun har en meget god røv som man kan få øje på. Når vi er sammen røre hun nogle gange ved mig, men jeg ved at vi begge er til drenge.
Men altså, hvis hun røre ved mig og jeg kigger lidt tit på hendes røv...
men vi er dog til drenge

Svar:
Hej med dig
Du spørger hvad du skal gøre når en pige fra klassen rører ved dine bryster. Du skriver ikke direkte om du synes det er en god eller en dårlig ting - måske du endda selv er lidt i tvivl?
Hvis du ikke vil have at hun skal gøre det, kan du prøve at tage en snak med hende på et tidspunkt I er alene. Enten sige det som det er, at du ikke rigtig bryder dig om det. Du kan også prøve at "pakke det lidt ind" , hvis du ikke helt tør sige det så direkte. For eksempel starte med at sige at du synes du godt kan lide hende og at du også synes det var sjovt i starten, men om ikke hun kan finde en anden måde at drille på nu.
Hvis du på den anden side spørger om det er normalt eller okay at hun rører ved dig og du kigger på hende, så er det helt normalt. Det er helt normalt at være nysgerrig på både sin egen og andres kroppe, at have lyst til at kigge og røre og at gøre det. Det kan sagtens være en pige, det er spændende at røre eller kigge på - også selvom man er til drenge. Om det betyder man bare er nysgerrig og eksperimenterer lidt, eller om man måske både er til piger og drenge eller kun piger - det er noget man bedst selv kan mærke. Og alle tingene er helt normale og helt okay. Så hvis det er noget I begge to godt kan lide at gøre lige nu, tænker jeg bare I skal blive ved med det.
Venlig hilsen Agnete