Hvad skal jeg gøre

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre

brevkassespørgsmål af
Den forvirrede
13 år
Oprettet 3 år 2 måneder siden

Hej! Jeg kan godt lide en dreng, så jeg spurgte min veninde som har prøvet det med at kunne lide nogen. Hun sagde at jeg skulle prøve at skrive til ham og spørge ham om han kunne lide mig, det gjorde jeg så, men det kunne han ikke....Det skal lige siges at vi går i samme klasse, men han er den der populærere type og det er jeg ikke, siden har vi snakket sammen. Men jeg tænker og drømmer om ham hele tiden..... jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Hilsen den forvirrede

Svar:

Hej!

Det er ganske normalt at man som teenager får et godt øje til et andet menneske. Nogle gange er dette gengældt, og andre gange er det ikke. Det er selvfølgelig brand ærgerligt, og træls at det er en fra klassen, men lad dig ikke slå ud! Der er mange fisk i havet, og jeg er sikker på at du nok skal møde en som synes du er sød. Det som jeg vil foreslå at du gør lige nu er at lytte til dine følelser, og vær i dem. Mærk efter og accepter at du stadig tænker på ham. Det kan tage nogle uger, eller måneder inden du har ham ude af hovedet, men det er en del af en forelskelse, og det er godt at lære at være i dine følelser, selvom de ikke nødvendigvis er gengældt fra hans side. Det kan også være han er utryg, og derfor "bare" siger at han ikke kan lide dig, selvom han måske inderst inde ser noget i dig! Så giv det lidt tid, og afvent, så skal du nok finde svar.

Det kan være rigtig godt at tale med din veninde, som det virker som om du er tryg ved. Tal omkring følelserne i det, og hør om hun har prøvet det samme.
Nogle gange hjælper det også at gøre noget godt for dig selv, lav noget sjovt med din veninde, se nogle gode serier, gå en tur, eller hvad du ellers finde glæde ved!
Bliver det ved med at være en udfordring for dig kan det måske hjælpe at chatte med en af vores rådgivere, eller melde dig til en chatgruppe på gruppechat.dk.

De bedste hilsner, Benjamin :)

Nicolais billede
Benjamin fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål