Kæreste

brevkassespørgsmål

Kæreste

brevkassespørgsmål af
Ukendt
14 år
Oprettet 3 år 2 måneder siden

Hej jeg har et problem jeg får stivert hver gang jeg snakker med min kæreste og vi har aftalt at være sammen når vi kan mødes igen men er lidt bange for at jeg får det hjemme hos hende hvis vi ligger og putter Ved ikke hvad jeg skal gøre please hjælp

kh ukendt dreng 14 år

Svar:

Hej du

Tusind tak for dit brevkassespørgsmål.

Du skriver, at du er nervøs for, om du skal få rejsning næste gang, du er sammen med din kæreste, fordi du får det hver gang, du snakker med hende. Jeg kan godt forstå, hvis du kan synes, at det er lidt pinligt, eller hvis du er nervøs for, hvad hun måske kan tænke om det. Og jeg tror, der er mange andre drenge, som også er ret nervøse for, om de måske får rejsning i en situation, hvor de helst ikke vil have det. Men jeg tænker også, at det er meget normalt at blive seksuelt ophidset og få rejsning, når man er sammen med en, man er tiltrukket af. Mange mænd får også rejsning ved, at nogen eller noget rører ved deres tissemand - også selvom det ikke er i forbindelse med forspil eller sex. Det kan eksempelvis være, at nogen sidder på ens skød eller vibrationerne fra en bil eller bus, man sidder i, der kan fremprovokere en rejsning.

Samtidig er det også meget normalt at få rejsning nogle gange, selvom man ikke er seksuelt ophidset, særligt når man er ung og i puberteten. Det handler om, at hormonniveauet i din krop er højt i puberteten og ungdomsårene, og det øgede hormonniveau gør, at du kan få rejsning spontant, uden der er nogen grund til det, og uden måske egentlig at ville det. Du kan læse mere om ufrivillig rejsning og nogle gode råd til, hvad du kan gøre for at skjule rejsningen på Sexliniens hjemmeside her.

Jeg bliver også nysgerrig på, om din nervøsitet for at få rejsning er noget, du har fortalt din kæreste om? Jeg tænker, at det kan være ret svært at skjule en rejsning, når man ligger og putter. Så måske kan det være rart for dig at fortælle hende om det, så det måske ikke længere er en ting, du føler, du skal skjule for hende. Det kan være, at det at snakke med hende også kan være med til at gøre dig mindre nervøs for, om du får rejsning.

Jeg tænker også, at nogle gange kan man være så fokuseret på, at noget bestemt kommer til at ske, at man faktisk selv kan komme til fremkalde det. Det kan eksempelvis være, at man skal fremlægge for klassen og virkelig fokuserer på, at man ikke må glemme et bestemt ord i fremlæggelsen. Og så når man står oppe foran klassen og skal fremlægge, så glemmer man simpelthen ordet alligevel, selvom man egentlig var meget optaget af at huske det! På samme måde tænker jeg, at du kan komme til at få rejsning, selvom du ikke har lyst til det, hvis du er meget fokuseret på ikke at få det og tænker meget på, at det ikke må ske. Derfor kan det måske være rart for dig at dele din nervøsitet med din kæreste, og det kan måske være med til at gøre, at du føler dig mere afslappet, når du skal være sammen med hende. At snakke med hende om det kan måske også gøre, at du føler, at det er mindre pinligt eller akavet for dig at få rejsning, og måske kan I sammen finde frem til en løsning.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

De bedste hilsner,
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål