Hvad laver man med en kæreste?

brevkassespørgsmål

Hvad laver man med en kæreste?

brevkassespørgsmål af
Mathilde
11 år
Oprettet 3 år 3 måneder siden

Jeg er en pige på 11 år og har lige fået en kæreste.Det er en Dreng og er mest van til at være sammen med piger så jeg ved ikke rigtig om hvordan vi kan være sammen hvad vi kan lave sammen og så dan noget.Det er ikke fordi at jeg ikke har lyst til at være sammen med ham det vil jeg gerne det bliver bare super akavet vis vi sidder sammen med ham alene fordi jeg ikke kan finde ud af at starte en samtale.Så det ville være mega dejligt hvis i gad svarer på mit problem ☺️

Svar:

Hej Mathilde

Hvor er det dejligt at du har fået en kæreste, men jeg kan godt forstå du kan være i tvivl om hvad man egentlig kan lave, hvis du plejer at være sammen med piger.

Der er jo ikke sådan bestemte regler, så jeg tænker det kommer an på hvad ham og dig interesserer jer for, og synes er sjovt. Lige nu er det måske lidt svært pga Corona, men ellers kunne man gå i biografen, eller måske mødes hos hinanden og se en film. Man kan også høre musik sammen og måske skiftes til at spille det musik man rigtig godt kan lide for hinanden.

I forhold til hvad man kan snakke om, så tænker jeg det giver mest mening at snakke om de ting man selv synes er spændende. Fortæl om noget du godt kan lide, eller noget du drømmer om. Spørg hvad han drømmer om. I kunne også tale om hvor I har været på ferie, eller hvor I godt kunne tænke jer at komme hen. I kan tale om alt muligt, og nogle gange skal man bare lige igang, så begynder snakken lige så stille at blive mere naturlig.

Held og lykke med det
Susan

Susans billede
Susan fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål