Vil jeg?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg har godt lide den her dreng (x) i ret lang tid, og han kan også lide mig. Vi har et rigtigt godt venskab og vi ved begge at Vi kan lide hinanden, men jeg ved ik om jeg vil være kærester med ham? Sådan er det altid, når jeg kan lide nogle, vil jeg gerne være kærester med dem, men når de så kan lide mig, så bliver jeg i tvivl... Hvilket er virkelig irriterende.. ved ik hvorfor ? Hvad skal jeg gøre

Svar:
Hej med dig,
Jeg tror der er rigtig mange der kender til at stå i den situation, og jeg kan virkelig godt forstå, at du føler dig forvirret. Det er også en ret svær beslutning at tage. Men det kan sagtens udvikle sig til noget rigtig godt.
Jeg er bange for, at der ikke findes noget endeligt svar på det spørgsmål, da situationen er forskellig fra person til person. Så jeg tænker, at det smarteste du kan gøre er at søge svar inde i dig selv. Prøv at find frem til hvad det er der gør, at du bliver i tvivl. Er du bange for at miste ham som ven, hvis de ikke går godt for jer? Er du måske bange for at knytte dig til nogen? Når man er i et forhold, er risikerer man samtidig, at man kan blive såret. Og det kan være nervepirrende at give nogen "magten" til at såre dig. Så det er ganske naturligt at blive i tvivl om hvorvidt man tør tage chancen.
Jeg tænker, at når du har fundet en mulig grund til din tvivl, vil du lettere kunne afgøre hvad er bedst for dig og så tage det derfra :)
Nogen gange kan det også være sundt at springe ud i det, at give det en chance og se hvad der sker. Det kan jo være at tvivlen går i sig selv igen, hvis det udvikler sig til en godt og trygt forhold mellem jer.
Hvis du føler dig modig, kunne du også prøve at snakke med ham om hvordan du har det med det hele.
Jeg håber du kunne bruge mit svar. Held og lykke med den heldige! :)
Venligst,
Joni