Hvad gør man som kærester

brevkassespørgsmål

Hvad gør man som kærester

brevkassespørgsmål af
Emil
13 år
Oprettet 4 år 5 måneder siden

Hej jeg er en 13 årig dreng. På det seneste har jeg skrevet og google hangoutet en del med en af mine pige venner fra min klasse. Men her for lidt tid siden skrev hun til mig at hun havde et crush på mig, jeg indså hurgtigt efter at jeg faktisk også godt kunne lide hende. Vi har skrevet sammen efter og hun ved godt også at jeg kan lide hende. Jeg har dog ikke mødt hende siden vi skrev at vi kunne lide hindanden pga efterårsferien. Jeg ved ikke hvordan det kommer til at være når vi kommer i skole igen og jeg har lyst til at skrive/sige til hende om ikke det skulle blive til mere end venner men jeg ved bare ikke hvordan man er kærester. Hjælp! Hilsen Emil.

Svar:

Hej Emil,

Hvor dejligt for dig, at den pige du godt kan lide også kan lide dig. Når nu I begge kan lide hinanden synes jeg det er en rigtig god idé at spørge hende, om ikke det skal blive til mere. Men jeg kan godt forstå, hvis du er lidt nervøs for det, for som du selv spørger: hvordan er man egentlig kærester?

Lnagt hen ad vejen handler det om at gøre ting sammen, at vise hinanden kærlighed og opmærksomhed, og at bruge tid på hinanden. De fleste kærester gør typiske kæreste-ting som at holde i hånd, at nusse og at kysse. Og så bruger de fleste kærestepar en del tid sammen. Fx på at se film i biografen eller derhjemme, på at gå ture, på at snakke og på, ja, bare at hænge ud. Det kan måske være en idé at finde ud af hvad din pige godt kan lide at lave, og så gøre det sammen. Måske gamer hun, måske skater hun, måske går hun virkelig meget op i tøj. Eller måske har du en interesse som hun også kan blive fanget af. Det er rigtig dejligt at lave noget sammen, når man er kærester. Og måske kan I finde en fælles interesse, som I begge synes er sjovt og kan hygge jer med sammen.

Det er rigtig mange måder at være kærester på. Det vigtigste er, at I finder det, der fungerer for jer, og så gør ting, som føles rare og dejlige for jer begge to.

Held og lykke!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål