Hvad gør vi?

brevkassespørgsmål

Hvad gør vi?

brevkassespørgsmål af
Den anonyme
15 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Hej brevkassen. Jeg en pige på 15 som har en kæreste på 14 men vi begge fra 03. Mig og min kæreste ved ikk hvad vi skal gøre. Vi bor ca 117 km fra hinanden og vi har det egenligt rigtig godt sammen osv, men altså vi har nødt hinanden sådan okay mange gange og været sammen osv, jeg har ikk mødt hans mor fordi han har sagt da vi snakkede at han bruger for meget tid på mig og det ikk er godt at være så forelsket i så ung en alder og hun kan ikk rigtig lide mig fordi jeg engang har haft cuttet (han fortalte det var derfor). Min far ved ikke jeg har en kæreste, men jeg må først tage derop hvor han bor når jeg er 16 år fordi jeg åbenbart er for ung. Han skal flytte så der kun er sådan 107 km fra hinanden, men hvad kan man gøre for at hans mor skal kunne lide mig? Vi kan jo ikk sove sammen fordi hun ikk kan lide mig, men jeg ved ikk om jeg skal prøve at møde hende, men jeg tør ikke rigtigt. Har I nogle ideer til hvordan vi kan være mere sammen? For jeg elsker ham virkelig og savner ham ): håber I svarer (:

Svar:

Hej med dig.

Når man er forelsket, så er det eneste man har lyst til, det er at være sammen hele tiden, så det er rigtig hårdt når man skal undvære hinanden i lang tid af gangen. Så jeg kan godt forstå, at du savner din kæreste og gerne vil have idéer til, hvordan I kan ses mere.

Når jeg læser dit brev, så tænker jeg først og fremmest, at det må være rigtig ubehageligt for dig, at din kærestes mor ikke kan lide dig, fordi du tidligere har cuttet. Det er aldrig rart at blive dømt eller sat i bås pga. ens tidligere handlinger, som man måske ikke har det så godt med. Så tænker jeg også, at når man cutter, så er det oftest fordi man har det rigtig svært indeni, og så er det slet ikke rart efterfølgende at der er nogen, som ikke kan lide en pga. det. Det er nok det sidste man har brug for. Med det sagt, så er det nok mere din kærestes mors fordomme, der påvirker hvordan hun har det med dig, og nok ikke så meget dig som person, da hun ikke rigtig kender dig.

Du skriver også, at din far ikke ved, at du har en kæreste. Jeg tænker, at du som det første kan fortælle din far, at du har fået en kæreste, hvor glad du er for ham, og hvor meget du savner ham. Jeg er sikker på, at din far gerne vil vide, hvad der foregår i dit liv og hvordan du har det. For når han ved det, så kan der være større sandsynlighed for, at du må få lov til at besøge din kæreste. Du kan måske foreslå ham, at din kæreste kan besøge dig mens din far er hjemme, så han kan lære din kæreste lidt at kende, og på den måde blive tryg ved at I er sammen. Så kan det være, at I langsomt kan begynde at lave nogle ting sammen som at tage i biografen uden at han er der. Men det kræver nok, at han først lige er hel tryg ved situationen. Det kan være svært for forældre at "slippe" deres børn, når de begynder at blive teenagere og får kærester. Så grunden til, at du ikke må besøge din kæreste før du bliver lidt ældre kan være, at din far bare gerne vil beskytte dig så længe han kan, selvom du nok ikke tænker, at du har behov for at blive beskyttet.

Hvis du kan få din far blødt lidt op i forhold til at din kæreste kan besøge dig, så kan du måske også foreslå ham, at I sammen kan besøge din kæreste og hans mor. På den måde kan du møde hans mor rigtigt og hun kan få en fornemmelse af hvem du er, og forhåbentlig få et andet billede af dig end hende pigen, der har cuttet. For du er så meget mere end det! Den bedste måde du kan få hans mor til at kunne lide dig, er nok ved at hun møder dig og lærer dig at kende. Hendes fordomme handler måske om, at hun er bange for, at du ikke er en god indflydelse på hendes dreng, så derfor er det nok bare med at vise, at du rent faktisk har en god indflydelse på din kæreste.

Det kan være fristende at lyve, og så bare mødes med din kæreste i smug. Men jeg tænker ikke, at vejen frem er at lyve, da sådan noget ofte bliver opdaget, og det vil helt sikkert ikke gøre det nemmere for dig at overbevise hverken din far eller hans mor for den sags skyld om, at det er godt for jer at være kærester. Så mit bedste råd til dig er; start med at fortæl din far, at I er kærester, snak med ham om at din kæreste kan besøge dig eller I sammen kan besøge din kæreste. Og i forhold til din kærestes mor, så kan man ikke selv ændre på hvad andre synes om en, men du kan selvfølgelig vise dig fra din bedste side - og så husk på, at du godt ved, at du er en god person, og i sidste ende er det det, som betyder noget.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget, og så håber jeg, at din kæreste og dig kan se hinanden meget mere i fremtiden.

Bedste hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål