Hvad gør man lige..
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Jeg står i det problem at jeg har en kæreste og det går ikke så godt mellem os mere og jeg er begyndt at får følger for en anden jeg ved ikke om den anden har de samme følelser for mig og det er det der er problemet hvad gør jeg lige skal jeg bare forlade min gamle kæreste og spørge hende den anden om vi skulle pøve at finde sammen og hvad er så den bedste måde at fortælle det på eller hvad jeg ved det vikling ikke håber i vil hjælpe

Svar:
Hej med dig,
Jeg kan godt se, at det er en lidt svær situation, du står i. Det kan være meget forvirrende og sommetider også lidt besværligt med forelskelser og kærester.
Du skriver, at det ikke går så godt mellem dig og din kæreste, og at du nu har fået følelser for en anden. Det kan sagtens ske, at man bliver lidt vild med andre, selvom man også er glad for sin kæreste. Jeg tænker om det i dit tilfælde er et tegn på, at det måske ikke er jer to, der skal være sammen? Det kan jeg selvfølgelig ikke svare på, og derfor må du bruge lidt tid på at tænke efter og mærke efter, om du kan se dig selv sammen med din nuværende kæreste og så komme over din forelskelse i den anden pige. Hvis der er kommet lidt afstand imellem jer, kan du prøve at tænke over nogle af de ting som gjorde, at du blev forelsket i din kæreste i første omgang og på dén måde finde en gnist igen.
Hvis du kommer frem til, at I ikke skal fortsætte med at være kærester, er det vigtigt at du får fortalt hende, hvordan du har det, og hvorfor du ikke har lyst til at fortsætte på en så god måde som muligt. Sæt god tid af en dag, hvor I kan mødes ansigt til ansigt og et sted, hvor I føler jer godt tilpas, f.eks. hjemme hos én af jer. Hun bliver måske ked af det eller vred, fordi hun bliver såret. Det er aldrig rart at skulle slå op med nogen, eller at blive slået op med. Hvis du er nervøs kan du prøve at finde nogle sætninger, som kunne være gode at sige, så du er lidt forberedt. Det kan også være, at hun har det lidt ligesom dig, og egentlig er okay med at afslutte jeres forhold. Uanset hvad så er det en god idé at få snakket tingene igennem, det kan være et chok og måske har hun nogle spørgsmål din beslutning og brug for lige at forstå det hele.
I forhold til den anden pige, som du har fået følelser for, tænker jeg, at det er godt lige at starte med at finde ud af, om hun også kan lide dig inden du hopper ud i at spørge, om I skal være sammen. Du kan f.eks. bruge noget mere tid sammen med hende, flirte og se om hun virker åben og interesseret. Hvis hun gør det, kan du, når I lige har lært hinanden lidt at kende, spørge hende, om hun har lyst til at være kærester.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar og får styr på det hele.
De bedste hilsner
Jeanette