Hvad betyder det?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej idag faldt jeg i søvn efter skole og så da jeg vågnede kunne jeg huske min drøm jeg drømmede at mig og mit crush spillede fodbold (vi går begge til det) og så flirtede han med mig. Ville bare lige spørge om det betyder noget. Altså vi kender ik hinanden så godt, vi ved hvem hinanden er og vi går ik på samme skole

Svar:
Hej du
Tak for dit brevkassespørgsmål. Jeg er glad for, at du skriver herind, når der er noget, du er i tvivl om.
Det er rigtigt svært at vide, hvad ens drømme betyder, og om de betyder noget. Nogle kloge mennesker mener, at det at drømme er hjernens måde at sortere i de ting, vi har oplevet i løbet af dagen. Det vil sige, at hjernen på en måde "gennemspiller" alle vores indtryk og "ordner" dem, når vi drømmer. Samtidig kan man også godt drømme noget, som ikke er sket i løbet af dagen eller noget, som slet ikke giver mening. Det kan i stedet også være noget, som man har brugt lang tid på at tænke over, eller komme fra en bestemt følelse, man har. Det kan være, at din drøm om dit crush derfor betyder, at du bruger meget tid på at tænke på ham, og at du godt gad lave noget sjovt så som at spille fodbold med ham?
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner
Marie