Er jeg fattig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg er en pige det aldrig har besøg af venner, det er ikke fordi jeg ik har nogle faktisk er jeg lidt prupolær men vi har et meget gammelt hus med gammerdags møbler så jeg er bange for hvad andre tænker om mig fordi alle har de der nymoderne huse og det har vi ik håber det er ok forklaret

Svar:
Hej pige 12 år Tak for dit spørgsmål her i brevkassen :) Jeg synes, du forklarer det rigtig fint. Først og fremmest vil jeg sige, at det er dejligt for dig, at du har venner, og at du er populær blandt dem. Men det er selvfølgelig aldrig sjovt at føle sig anderledes og være bange for, hvad de tænker om en. Du skriver, at du aldrig har besøg af dine venner, fordi du er bekymret for, hvad de tænker om dig, fordi du bor i et gammelt hus med gammeldags møbler. Selvom man bor i et gammelt hus med gammeldags møbler, behøver det ikke at betyde, at man er fattig og ikke har råd til nye ting. Mange synes faktisk, at det er flot at indrette deres hus med gammeldags møbler i stedet for nye. Og et gammelt hus kan også være mere charmerende end nymoderne huse. Den måde, som dine forældre har valgt at bo på og indrette jeres hjem, definerer og bestemmer ikke, hvordan du er som person. Du kan være en lige så god ven og veninde, lige meget om du bor i et gammel eller nymoderne hus. Jeg håber, du kan bruge mit svar. De bedste hilsner Matilde