hun er anderleds
brevkassespørgsmål af
ak..
14 år
hej min pleje lillesøster har adhd autisme og bagud i udvikling h un bruger ble 24/7 og hun bruger af og til sut hun har nogen der kommer i hjemmet når mor og far og jeg skal lidt ud at hygge os alså hun ligner jo en 8 årig men hvis hun med ud at handle sidder hun i vogen da hun fiser rundt alså mental er hun som en 2 årig jeg syntes hun er vild smuk og hun vild v ild sød og jeg elsker hende som hun jo er men vil hun aldrig blive normal ellerændre sig min kæreste var med hjem og var nød til at f var fortælle om hende og det var pinlig for hun sviner og hun får hjælp til at spise så det ikke bare er leg men han tog det pænt og sagde mine forældre har et stort hjerte og han syntes jeg skal være glad for der os er søde familier til sårn nogen børn men hold op det hårdt at respekter hun bor her

Svar:
Kære dig
Det lyder rigtig udfordrende med din plejesøster, det kan godt tage lang tid at vende sig til, at der pludselig bor en med nogle helt andre behov, der måske også fylder meget. Men hvor skriver du også nogle søde ting om hende, man kan mærke, at du elsker hende, og det er bare så godt. Det er lige det, hun har brug for. Selvom det kan være rigtig hårdt at være sammen med hende og bo med hende, så er hun noget helt særligt, og det er så fantastisk, at du og din familie har taget hende ind og elsker hende. Som du selv skriver, så bliver hun nok aldrig "normal" på den måde, som vi tænker er "normalt". Men måske er det okay? For hun er jo bare, som hun er. Selvom hun ikke er som andre børn på hendes alder, så er hun stadig god og rigtig. Og det er så flot, at du også bare elsker hende, som hun er! Det lyder også som en rigtig sød kæreste, du har. Det må have været rart, at han også accepterede hende! Det lyder som både du, din familie og din kæreste har store gode hjerter!
Skriv endelig igen eller kom et smut forbi chatten, vi vil altid gerne snakke!
Sophie