Hjæp med mit svar

brevkassespørgsmål

Hjæp med mit svar

brevkassespørgsmål af
Karla
13 år
Oprettet 6 år 5 måneder siden

Jeg har en plejebror på. 12 jeg 13 min veninde er os 13 hun kommer nu sammen med ham holder af begge men jeg vil gerne holde øje konstant når de sammen hjemme ved os hvorfor jeg heletiden på jagt jeg bedste veninder med hende men bange for de opdager mig er det normalt?

Svar:

Kære dig.

Først og fremmest, tak, fordi du skriver, jeg kan godt forstå, du er lidt forvirret over dine følelser, og jeg tror slet ikke de er så unormale. Faktisk synes jeg, det giver meget god mening, at du holder lidt øje med din plejebror og veninde.Du har jo været vant til, at det er dig, din veninde kommer for at være sammen med, men nu er det pludselig en anden. Det, at du holder øje med dem, kan måske være på grund af en form for jalousi, fordi din veninde også bruger tid med din plejebror nu. Det er helt normalt at føle sådan, det er helt naturligt, at man måske kan føle sig lidt overset, når ens veninde får en kæreste. Det er helt sikkert noget, jeg synes, du godt kan snakke med din veninde om, måske bare sige, at du gerne vil se hende noget mere.

Det kan også være, at det handler om noget lidt andet. Måske har du lyst til at holde øje med dem, fordi du måske også godt selv kunne tænke dig en kæreste? Dette er også helt almindeligt og noget de fleste gør og føler. Når man selv gerne vil have en kæreste, kan man blive helt opslugt af at se andre par, og ligesom drømme om hvordan det ville være, hvis det var en selv.

Der er også den mulighed, at du holder øje med dem, fordi du måske er lidt glad for din plejebror. Man kan sagtens blive lidt vild med eller forelsket i en fra sin familie, det prøver de fleste og ofte omkring din alder. Det er der slet ikke noget galt i, og det forsvinder ligeså stille igen.

Selvom det lyder helt normalt, at du er lidt optaget af at holde øje med dem, så er det jo også svært for dig at gå og være nervøs for, at de opdager dig, hele tiden. Så derfor er det nok bedre for dig også, at du øver dig på at lade vær med at holde øje med dem. Måske du i starten kan gå en tur eller tage hjem til en veninde, når de er der, så du slet ikke har mulighed for at holde øje. Eller også kan du prøve at sætte dig til at se en film eller noget for at distrahere dig selv lidt. Så er jeg sikker på, at interessen nok skal forsvinde lige så stille igen.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Du er altid velkomme til at skrive igen, eller besøge vores chats.

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål